Widok na Most kolejowy na dużej obwodnicy Krakowa, oraz na kominy Nowej Huty.
Most kolejowy na rzece Wiśle, leżący na trasie linii kolejowej nr 95 łączącej stację Kraków Mydlniki ze stacją Podłęże, pomiędzy przystankami Kraków Nowa Huta Północ i Podgrabie Wisła.
Most to trójprzęsłowa konstrukcja długości ok. 250 metrów i szerokości ok. 13 metrów. Przęsło środkowe ma długość 98 metrów a skrajne po 72,72 m. Przęsła są stalowymi kratownicami parabolicznymi z jazdą dołem, oddzielnymi pod każdym torem, posadowionymi na betonowych podporach. Podpory wykonało Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych Nr 9 (ZBM Kraków) a kratownice Mostostal Kraków. Most jest dwutorowy. Oddany został do użytku w 1952 roku.
Linia kolejowa na której się znajduje służyła do zaopatrywania w surowce (rudy żelaza i węgiel) Hutę im. Lenina oraz do wywozu jego gotowych wyrobów, a obecnie jest częścią krakowskiej szybkiej kolei aglomeracyjnej.