OC logo
Banner
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
Skrzynka nietypowa
difficulty terrain
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Stara linia kolejowa - OP2189
Właściciel: konger
compass Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne. (WGS84)
altitude Wysokość: 1 m n.p.m.
location Województwo: Polska > zachodniopomorskie
type Typ skrzynki: Skrzynka nietypowa
size Wielkość: Mała
status Status: Zarchiwizowana
time Czas: 0:04 h    wayTo Długość trasy: 0.20 km
hidden Data ukrycia: 14-11-2009
creation-date Data utworzenia: 14-11-2009
last-mod Ostatnio zmodyfikowano: 08-02-2014
znaleziona 19x znaleziona
nieznaleziona 1x nieznaleziona
komentarz 8 komentarze
watchers 4 obserwatorów
visits 0 odwiedzających
votes 12 x oceniona
score Oceniona jako: dobra
Aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki,
musisz się zalogować.
attributes Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Można zabrać dzieci  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC. link
description Opis PL

W historii szczecińskiego kolejnictwa, w dniu 15. sierpnia 1843 nastąpił moment przełomowy, kiedy pierwszy pociąg z Berlina wjechał na dworzec głowny, który nosił nazwę Berlinerbahnhof czyli Dworzec Berliński, dając początek liniom kolejowym na Pomorzu. Budowa dworca była pierwszym etapem likwidacji obwarowań miejskich Fortu Prusy (Fort Preußen). W 1846 zbudowano linię kolejową do Stargardu Szczecińskiego (do 1848 przedłużoną do Poznania). Od dworca układ torów prowadził wówczas przez południową część wyspy Kępa Parnicka (obecna ul. Maklerska), wzdłuż Kanału Rybnego (do 1859) oraz przez wyspę Siedlińską Kępę i wzdłuż obecnej ul. Hangarowej do dworca w Dąbiu. Po wojnie najbliższa keszowi stacja nazywała się Szczecin Lotnisko.
Stacja zlokalizowana była przy ul. Hangarowej, na południowych krańcach lotniska, w północnej części Zdrojów. Przez stację od 1898 r. prowadziły jedyne tory łączące Szczecin Główny z Dąbiem oraz linią do Sobieradza. W 1936 r. otwarto linię przez południową część Międzyodrza (Dziewoklicz). Linia ta po zburzeniu w czasach II wojny światowej północnego mostu nad Regalicą, którego już później nie odbudowano, stała się jedyną przeprawą łączącą Lewobrzeżną i Prawobrzeżną część miasta. W 1945 r. stacja Szczecin Lotnisko stała się początkową dla linii przez Stare Czarnowo do Sobieradza. Po wojnie nosiła nazwy: Czanowo i Zdroje. Pod koniec lat 60. zamknięto całą linię dla ruchu pasażerskiego, a w latach 70. tory z Lotniska do Dąbia i Zdrojów Wschodnich zostały rozebrane.
Od siebie dodam, że podczas budowy parkingu Top Shopping zniszczono podkłady kolejowe, pytanie więc, czy były to podkłady z nieistniejącej linii, czy może jakieś inne, zważywszy na usytuowanie istniejącego do dziś, budynku stacji Szczecin Lotnisko.

Na starcie schowały się: 2 kulki, gwizdek z poprzedniej epoki. Oczywiście jest logbook i ołówek (bez temperówki).

UWAGA !!

 

Zmiana lokalizacji kesza. Współrzędne zostają te same, jednakże z tego punktu udaj się kilkanaście metrów w stronę budynku Enei, ustaw się w kierunku północnym i patrz... Patrz... A na pewno zobaczysz miejsce ukrycia, kilka metrów od drogi, na patencie z "Widoku na Głaz Królewski". Zalecane jest ostrożne bobrowanie, nigdy nie wiadomo, czy ktoś nie podejrzy... A i zamaskujcie ją podobnie;)Powodzenia!

travelbug Geokrety

geokret  SPINACZ żółty -80 - Całkowity dystans: 5158 km
geokret  ES 030178 - Całkowity dystans: 341 km

Obrazki/zdjęcia
Tędy biegła linia kolejowa ;)