Moc |
85 kW (116 KM) |
Rozpiętość |
9,74 m |
Długość |
7,20 m |
Wysokość |
2,8 m |
Powierzchnia nośna |
12,66 m² |
Prędkość maksymalna |
195 km/h |
Prędkość minimalna |
109 km/h |
Pułap |
3500 m |
Zasięg |
740 km |
Samolot jest odmianą licencyjną francuskiego samolotu Socata Rallye - Polskie Zakłady Lotnicze zakupiły licencję w 1976 r., a 8 maja 1979 r. odbył się pierwszy oblot. Do końca 1987 r. zbudowano serię 36 egzemplarzy, które są używane głównie przez aerokluby.
Samolot w całości konstrukcji metalowej, jednosilnikowy dolnopłat wolnonośny, podwozie trójpodporowe stałe. Maksymalnie może pomieścić 4 osoby (1 pilot , 3 pasażerów ), lecz ze względu na słaby zespół napędowy
nie jest w stanie zabrać 4. dorosłych osób.
Rozwinięciem konstrukcji PZL-110 są samoloty: PZL-110 Koliber 150 (określany również jako PZL-150 Koliber), PZL-110 Koliber 160 (ostatnia wersja Kolibra) i PZL-111 Koliber 235 (nazywany także Senior).
Powstał także dwumiejscowy samolot na podzespołach Kolibra PZL-112 Junior (skrzydła oraz podwozie), jednak nigdy nie wszedł do produkcji seryjnej.
Źródła: https://pl.wikipedia.org/wiki/PZL-110_Koliber https://commons.wikimedia.org/wiki/File:PZL_110_aircraft_in_Micha%C5%82k%C3%B3w,_Poland.jpg
Keszyk jest częścią projektu Polskie Skrzydła. Pojemnik w maskowaniu leśnym, z odnalezieniem go nie powinno być żadnego problemu. W środku standardowo pisadło, logbook oraz dla pierwszych trzech znalazców certyfikaty.
W razie zaginięcia kesza o reaktywację zadbam sama.
Powodzenia w poszukiwaniach!