Znajdujemy się w okolicach Szprotawy. Miasto to było przez wiele lat związane z lotnictwem wojskowym. W czasach niemieckich podczas trwania I wojny światowej wybudowano tu lotnisko użytkowane przez wojska niemieckie do roku 1945. Potem teren przejęła Armia Radziecka i użytkowała do lat 90 XX wieku. Obecnie teren nie jest wykorzystywany w celach militarnych. Więcej szczegółowych informacji o historii lotniska tu
Ta seria przedstawia kilka typów samolotów, które stacjonowały na szprotawskim lotnisku
Su-24 Су-24
Radziecki dwusilnikowy bombowiec frontowy (kod NATO Fencer) o zmiennej geometrii skrzydeł, zdolny do działań w każdych warunkach atmosferycznych, również w nocy, opracowany przez biuro konstrukcyjne Suchoja. Samolot jest zdolny do przenoszenia taktycznej broni jądrowej.
Na początku lat 60. XX wieku z uwagi na silnie rozwiniętą obronę przeciwlotniczą państw NATO opracowano w ZSRR założenia, jakie powinien spełniać nowy samolot uderzeniowy. Jedyną metodą na uniknięcie silnej obrony przeciwlotniczej był lot na małej wysokości z bardzo dużą prędkością. W celu umożliwienia działania w każdych warunkach atmosferycznych nowy samolot miał mieć radar do wykrywania celów naziemnych. Początkowo planowano zainstalować nowy radar na samolocie myśliwsko-bombowym Su-7, zrezygnowano jednak z tych planów z powodu zbyt małych rozmiarów tego samolotu. Prace postanowiono prowadzić w oparciu o myśliwiec przechwytujący Su-15. W trakcie projektowania zdecydowano się na zastosowanie skrzydeł o zmiennej geometrii, dzięki czemu możliwe było osiągnięcie dużej prędkości, jak i dobrych charakterystyk startu i lądowania.
Oblotu pierwszego prototypu Su-24 oznaczonego T6-1 dokonał 2 lipca 1967 roku pilot doświadczalny Władimir Iljuszyn. Skrzydła o zmiennej geometrii miał dopiero drugi prototyp T6-2I, oblatany 17 stycznia 1970 roku przez tego samego pilota. Pierwszy egzemplarz seryjny powstał w fabryce w Nowosybirsku w grudniu 1971. Próby państwowe Su-24 przebiegały bardzo ciężko i ukończono je dopiero w lipcu 1974 roku. Oficjalnie do uzbrojenia samolot został przyjęty w lutym X roku.
Aby odnaleźć miejsce ukrycia skrzynki należy w tekście opisu odszukać X, ustalić jaką liczbę zastępuje i podstawić ją do wzoru
N 51°36.X-1516 E 15°32.X-1456
UWAGA
Skrzynka może zawierać cyfrę do odnalezienia finału OP97FK
W skrzynce certyfikaty dla pierwszych i kolejnych znalazców