Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Podróż za jeden uśmiech - OP96MZ
Właściciel: Pen-y-Cat
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > podlaskie
Typ skrzynki: Wirtualna
Wielkość: Bez pojemnika
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 26-05-2020
Data utworzenia: 17-05-2020
Data opublikowania: 26-05-2020
Ostatnio zmodyfikowano: 21-04-2021
2x znaleziona
0x nieznaleziona
3 komentarze
watchers 11 obserwatorów
179 odwiedzających
2 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: iwonia1999, keram58
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna w określonych godzinach lub płatna  Można zabrać dzieci  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne  Potrzebne hasło do logu! 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

PODRÓŻ ZA JEDEN UŚMIECH

Skrzynka jest laureatem konkursu „Zostań w domu, stwórz wirtuala”

 

 

Zasady działania wirtuala:

 

1. Na zdjęciach prosimy o pokazanie Twojej postaci (nie musisz pokazywać swojej twarzy) lub Twojego odbiornika GPS lub prywatnego przedmiotu podróżnego lub innego elementu jednoznacznie Cię identyfikującego na tle opisanych elementów. Logi bez wymaganych zdjęć będą usuwane.

2. Prosimy o unikanie zdjęć grupowych. W przypadku logowania grupowego prosimy o dodanie zdjęć do każdego logu indywidualnego.

3. Zadanie typu "zamień litery na cyfry": zmienna przyjmuje wartość odpowiadającą kolejności litery w użytym alfabecie (n.p. litera A daje wartość 1 dla zmiennej jej odpowiadającej, litera B daje wartość zmiennej = 2 itd.).

PRZYKŁAD:napis LAS, i odpowiadające mu zmienne XYZ. Litera L to 12-ta litera alfabetu, A to 1-sza litera alfabetu, S to 18-ta litera alfabetu. W tym przykładzie zmienne będą przyjmowały wartości: X=12 , Y=1, Z=18.

4. Logi zawierające spoilery będą usuwane.

5. W niektórych miejscach wstęp może być płatny, niektóre miejsca nie są dostępne 24/7/365. Sprawdź to zanim zaplanujesz wyprawę w dane miejsce.

6. Pamiętaj, że ten virtual wymaga hasła. Miejsca niezbędne do uzyskania danych do hasła zostały oznaczone w wybranych lokalizacjach - uważnie czytaj opis.

 

 

Zadania do wykonania niezbędne do zaliczenia wirtuala:

 

ETAP 1 - START

1

Współrzędne startowe zaprowadzą Cię na cmentarz. Wśród ocalałych nagrobków odnajdź ten, na którym widać pokazane powyżej portrety. Na mogile odnajdziesz trójwyrazowe zdanie. Zrób zdjęcie tego napisu oraz zdjęcie imion i nazwisk osób pochowanych w tej mogile - będzie to przydatne w kolejnych etapach (zdjęcia nie umieszczaj w logu).

Zrób sobie zdjęcie z pobliskim obiektem sakralnym i dołącz je do logu.

Zamień litery na cyfry według wskazówek podanych w ogólnych zasadach skrzynki (punkt 3).

Zmienne uzyskane na tym etapie oznaczone są we wzorach wielkimi literami (majuskułą).

 

Zmienne A do N - odpowiadają kolejnym wartościom liter (punkt 3) z trzy wyrazowego napisu na mogile
Zmienne O, P, R, S - odpowiadają kolejnym wartościom liter (punkt 3) z imienia mężczyzny
Zmienne T, U, W - odpowiadają kolejnym wartościom liter (punkt 3) z imienia kobiety


ETAP 2

2

Udaj się pod współrzędne:

 N 54 (B).(T/2)(I/4)(S)

E 21 (J)(E/2).0(P/3)(L/2)

Stoisz na parkingu. W okolicy znajdują się stare bunkry i zabudowa militarna. Przed Tobą dwa zadania:

1. Znajdź łódź podwodną i zrób sobie z nią zdjęcie. Zdjęcie dołącz do logu.

2. Zadanie opcjonalne - jeżeli się odważysz, to znajdź Wodza i zrób mu zdjęcie. To zdjęcie też możesz dołączyć do logu.

 

 

ETAP 3

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w pierwszym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 54 (R+F).0(I/4)(G/4)

E 19 0(G/4).(P/2)(P/2)(P/2)

Stoisz przed Wielką Myślą Techniczną. Na terenie Polski jest to unikat. Zrób sobie zdjęcie, które będzie pokazywało szczegół ale nie zdradzi ogółu i dołącz je do logu.

 

 

ETAP 4

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w pierwszym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 54 (C+1).(O/4)(I/4)0

E 18 0(O/4).(J)(A/2)0

Współrzędne doprowadzą Cię do Domu Artysty. Nie musisz wchodzić na teren obiektu jeśli nie chcesz. W tym przypadku wystarczy Twoje zdjęcie na tle obiektu dołączone do logu.

Jeśli zdecydujesz się na wejście - znajdź wejście na taras widokowy na drugim piętrze i zrób tam sobie zdjęcie. Jeżeli wolisz, to dołącz do logu zdjęcie w oknie baszty lub innych oknach na korytarzach.

 

 

ETAP 5

5

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w pierwszym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 52 (B/2)(W/8).(J)(C/2)(R/2)

E 20 (W/8)(S).(N/3)(A/2)(L)

Wejdź do środka obiektu przed którym stoisz.

Znajdź odpowiednie zwierciadło i zrób sobie zdjęcie z tym co jest w zwierciadle odbite.

 

 

ETAP 6

6

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w pierwszym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 52 (R/4)(S).(R/4)(T/2)(F)

E 16 (J)(F).(L)0(I/4)

Obejrzyj budynek przed którym stoisz i znajdź wyraźnie wyróżniający się element architektoniczny.

Zrób sobie zdjęcie na tle budynku i dołącz je do logu.

 

Zrób zdjęcie napisu umieszczonego tuż przy tym elemencie - będzie to przydatne w kolejnych etapach (zdjęcia nie umieszczaj w logu). UWAGA - w treści napisu znajdują się elementy niezbędne do uzyskania hasła do skrzynki.

Zmienne uzyskane na tym etapie oznaczone są we wzorach małymi literami (minuskułą).

 

Zmienne ab.cd.efgh - pierwsza pełna data umieszczona w treści napisu (literom odpowiadają cyfry)
Zmienne ij.kl.mnop - druga pełna data umieszczona w treści napisu (literom odpowiadają cyfry)
Zmienne rstu - pierwsza data roczna umieszczona w treści napisu (literom odpowiadają cyfry)
Zmienne wxyz - ostatnia data roczna umieszczona w treści napisu (literom odpowiadają cyfry)

 

ETAP 7

7

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w szóstym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 51 (p)(m).(m)(p)(h)

E 17 (p)(h+h).(c)(h)(e)

Znajdź miejsce pokazane na zdjęciu. Swoją fotografię zrobioną w tym miejscu dołącz do logu.

 

 

ETAP 8

8

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w szóstym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 52 (i)(g).(h+h)(p)(c)

E 17 (c)(p).(g)(g)(g)

Wejdź do środka obiektu przed którym stoisz.

Znajdź odpowiednie zwierciadło i zrób sobie zdjęcie z tym co jest w zwierciadle odbite.

 

 

ETAP 9

9

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w szóstym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 52 (n)(b).(l)00

E 18 (i)(c).(b)(p)(c)

Znajdź element pokazany na zdjęciu (nie musisz wchodzić do środka obiektu choć jeśli będziesz miał taką okazję koniecznie z niej skorzystaj).

Zrób sobie zdjęcie na tle tego elementu i dołącz je do logu.

UWAGA - w treści inskrypcji znajdują się elementy niezbędne do uzyskania hasła do skrzynki.

 

 

ETAP 10

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w szóstym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 51 (r)(g).(b)(e)(k)

E 20 (g)(p).(g)(p)(p)

Znajdź miernik czasu i zrób sobie z nim zdjęcie.

 

 

ETAP 11

11

 

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w szóstym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 51 (w)(f).(h+h)(d+i)(k)

E 20 (p)(o).(d+i)(b)(a)

Zrób sobie zdjęcie z rzeźbą pokazaną na fotografii.

 

 

 

ETAP 12

12

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w szóstym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 49 (j)(h+h).(d+i)(g)(a)

E 22 (j)(h+h).(k)(h+h)(p)

Znajdź zwierzę na którym możesz usiąść (podążaj za zdjęciem, nie kombinuj z własnym kucem szetlandzkim).

Siądź i zrób sobie fotkę.

 

 

ETAP 13

13

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w szóstym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 49 (j)(h+h).(p)(m)(k)

E 22 (h)(o).(d+i)(n+n)(k)

Zrób sobie zdjęcie z tym obiektem w tle i dołącz je do swojego logu.

 

 

 

ETAP 14

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w szóstym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 50 (k)(g).(t+z)(h)(c)

E 19 (t)(d+i).(t)(n)(k)

Na miejscu zobaczysz różne samoloty. Poszukaj jednego specjalnego, który nosi oznaczenie pokazane na zdjęciu.

Zrób sobie przy nim zdjęcie i dołącz je do swojego logu.

 

 

 

ETAP 15

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w szóstym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 50 (k)(u).(x+z)(x+z)(p)

E 16 (n)(h+h).(u)(s)(n)

Znajdź strażnika brodu i zrób sobie z nim zdjęcie.

 

 

ETAP 16

16

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w szóstym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 51 (r)(k).(n)(i)(c)

E 15 (y)(k).(k)(x)(k)

Znajdź pokazany na zdjęciu detal i zrób sobie zdjęcie w tej lokalizacji (pokaż szczegół ale nie zdradź ogółu). Czy wiesz w którym roku ten obiekt został wybudowany (to pytanie nie jest elementem virtuala)?

 

 

ETAP 17

Korzystając ze zmiennych, które uzyskałeś w szóstym etapie wylicz i udaj się pod współrzędne:

N 50 (j)(h+h).(u)(l+z)(j)

E 16 (k)(w).(u)(l)(u)

Zrób sobie zdjęcie we wskazanym miejscu.

 

 

To jest już koniec podróży. Jeżeli masz swoje zdjęcia w miejscach, o które prosiliśmy w opisie skrytki, to dołącz je do logu. Mamy nadzieję, że podobały Ci się pokazane przez nas miejsca. Wszystkim Odkrywcom, którzy wytrwali w zamiarze odwiedzenia kolejnych etapów serdecznie gratulujemy!

Pen-y-Cat & y_a_h_oo

 

HASŁO NIEZBĘDNE DO ZALOGOWANIA ZNALEZIENIA SKONSTRUUJ WEDLE PONIŻSZYCH WYTYCZNYCH:

Hasło składa się z dwóch połączonych wyrazów pisanych ciągiem wielkimi literami.
Pierwszy wyraz - Etap 6, pierwszy wyraz z drugiej linijki napisu
Drugi wyraz - Etap 9, pierwsze imię żeńskie wymienione w inskrypcji

 

P.S. Dla bawiących się dwusystemowo - zapraszamy do zapoznania się z naszym wcześniejszym virtualem na GC (część miejsc jest tożsama z "Podróżą za jeden uśmiech") - Autostopem przez Polskę z Małpą o 14 Ogonach