OC logo
Banner
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
Tradycyjna
difficulty terrain
stats
Zobacz statystykę skrzynki
A115- Trasa Tuczno-Kalisz Pomorski - OP1BBE
Ceglany wiadukt kolejowy z 1888 roku.
Właściciel: alex22
compass Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne. (WGS84)
altitude Wysokość: 101 m n.p.m.
location Województwo: Polska > zachodniopomorskie
type Typ skrzynki: Tradycyjna
size Wielkość: Duża
status Status: Zarchiwizowana
time Czas: 0:30 h    wayTo Długość trasy: 1.00 km
hidden Data ukrycia: 16-06-2009
creation-date Data utworzenia: 16-06-2009
last-mod Ostatnio zmodyfikowano: 28-03-2014
znaleziona 8x znaleziona
nieznaleziona 0x nieznaleziona
komentarz 1 komentarze
watchers 4 obserwatorów
visits 0 odwiedzających
votes 7 x oceniona
score Oceniona jako: znakomita
rekomendowana 1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: ronja
Aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki,
musisz się zalogować.
attributes Atrybuty skrzynki

Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Skrzynka niebezpieczna 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC. link
description Opis PL

Most imponujących rozmiarów nad niewielką rzeką Płociczną nieopodal Kępy Krajeńskiej, który został oddany do użytku w 1888 roku. Jego ceglane filary mają ponad 20 metrów wysokości. Widok jest imponujący chyba jeden z wyższych w tej okolicy. 

Tuczno (stacja "Tuczno Krajeńskie") uzyskało połączenie kolejowe w 1888 r. po wybudowaniu odcinka Wałcz- Kalisz Pomorski (7 lat wcześniej otwarto linię z Piły). W 1895 r. linię wydłużono do Stargardu Szczecińskiego. W 2000 r. cała linia została zamknięta. Od tamtego czasu odcinek Piła- Kalisz Pomorski jest nieczynny, choć istniały plany przywrócenia kursowania pociągów na całej trasie. W pobliżu wsi Rusinowo istniała stacja kolejowa na linii Wałcz - Człopa - Krzyż czynnej w latach 1904-1988. W planach jest przywrócenie pozostałego odcinka linii z Wałcza do Kalisza Pomorskiego przez Tuczno Krajeńskie, jednak trasa w kilku miejscach jest nieprzejezdna, budynki na stacjach zniszczone, a koszt jej dostosowania do prędkości 80 km/h dla szynobusów to ok. 60 mln PLN.

Polecam pozostawić auto przy mostku i spacer ściężką do wiaduktu- robi wrażenie. Również wejście po zarastających schodkach na górę podnosi adrenalinę.

Jest to raj dla odważnych i nie odpowiedzialnych  "kaskaderów" - całkiem bezpłatna wycieczka mostem na druga stronę po podkładach kolejowych z widokiem 20 metrowej przepaści pod nogami. Ale tego nie polecam ze względu na zły stan podkładów i brak barierek, które to pojechały już do huty.  

Proszę o zachowanie szczególnej ostrożności i zwrócenie uwagi na dzieci. Naprawdę jest wysoko i stromo! Osoby nie zainteresowane skrzykami o technice kolejowej, proszone są o nie odwiedzenie tej skrzynki!

Skrzynka magnetyczna o pojemności 3 litrów, ukryta pod górnym podkładem mostu. Aby ktoś nie powiedział, że jest niebezpiecznie i może spaść ustaliłem i sprawdziłem osobiście, że  kesza można podjąć na przynajmniej dwa sposoby: z góry i z dołu... Napewno przydadzą się rękawiczki (garnitur nie jest wskazany)! Po wpisaniu się do logbooka i wymianie  fantów proszę o ponowne dobre skitranie pojemnika (sprawdzić czy aby nie spadnie-jest tylko jedno miejsce takie, gdzie się dobrze trzyma (to bez nitów).

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obszary ochrony przyrody
Prawdopodobnie skrzynka znajduje się na obszarze NATURA 2000 :
Lasy Puszczy nad Drawa  -  PLB320016
Uroczyska Puszczy Drawskiej  -  PLH320046
natura2000
travelbug Geokrety

geokret  Klucz - Całkowity dystans: 830 km

Obrazki/zdjęcia
1
1a
2
3
keszyk
z keszowego miejsca!
prawie na miejscu!