Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
A115- Trasa Tuczno-Kalisz Pomorski - OP1BBE
Ceglany wiadukt kolejowy z 1888 roku.
Owner: alex22
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 61 m. ASL.
 Region: Poland > zachodniopomorskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Time required: 0:30 h    Distance to travel: 1.00 km
Date hidden: 16-06-2009
Date created: 16-06-2009
Date published: 16-06-2009
Last modification: 18-06-2023
8x Found
0x Not found
1 notes
watchers 5 watchers
14 visitors
7 x rated
Rated as: Excellent
1 x recommended
This cache is recommended by: ronja
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Dangerous Cache  Take something to write  Fixed by magnet  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Most imponujących rozmiarów nad niewielką rzeką Płociczną nieopodal Kępy Krajeńskiej, który został oddany do użytku w 1888 roku. Jego ceglane filary mają ponad 20 metrów wysokości. Widok jest imponujący chyba jeden z wyższych w tej okolicy. 

Tuczno (stacja "Tuczno Krajeńskie") uzyskało połączenie kolejowe w 1888 r. po wybudowaniu odcinka Wałcz- Kalisz Pomorski (7 lat wcześniej otwarto linię z Piły). W 1895 r. linię wydłużono do Stargardu Szczecińskiego. W 2000 r. cała linia została zamknięta. Od tamtego czasu odcinek Piła- Kalisz Pomorski jest nieczynny, choć istniały plany przywrócenia kursowania pociągów na całej trasie. W pobliżu wsi Rusinowo istniała stacja kolejowa na linii Wałcz - Człopa - Krzyż czynnej w latach 1904-1988. W planach jest przywrócenie pozostałego odcinka linii z Wałcza do Kalisza Pomorskiego przez Tuczno Krajeńskie, jednak trasa w kilku miejscach jest nieprzejezdna, budynki na stacjach zniszczone, a koszt jej dostosowania do prędkości 80 km/h dla szynobusów to ok. 60 mln PLN.

Polecam pozostawić auto przy mostku i spacer ściężką do wiaduktu- robi wrażenie. Również wejście po zarastających schodkach na górę podnosi adrenalinę.

Jest to raj dla odważnych i nie odpowiedzialnych  "kaskaderów" - całkiem bezpłatna wycieczka mostem na druga stronę po podkładach kolejowych z widokiem 20 metrowej przepaści pod nogami. Ale tego nie polecam ze względu na zły stan podkładów i brak barierek, które to pojechały już do huty.  

Proszę o zachowanie szczególnej ostrożności i nie zabieranie dzieci. Naprawdę jest wysoko i stromo! Osoby nie zainteresowane skrzykami o technice kolejowej, proszone są o nie odwiedzenie tej skrzynki!

Skrzynka magnetyczna mała, ukryta pod górnym podkładem mostu. Aby ktoś nie powiedział, że jest niebezpiecznie i może spaść ustaliłem i sprawdziłem osobiście, że  można bezpiecznie wejść na kładkę. Napewno przydadzą się rękawiczki (garnitur nie jest wskazany)! Po wpisaniu się do logbooka i wymianie  fantów proszę o ponowne dobre skitranie pojemnika (sprawdzić czy aby nie spadnie-jest tylko jedno miejsce takie, gdzie się dobrze trzyma (to bez nitów).

Rules of reactivation Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Nature reserve areas
This geocache is probably placed in a nature protection area NATURA 2000 :
Lasy Puszczy nad Drawa  -  PLB320016
Uroczyska Puszczy Drawskiej  -  PLH320046
natura2000
Pictures
rok 2009 widok z dołu.
rok 2009 widok z dołu.
rok 2009
rok 2009.
Miejsce poszukiwań.
rok 2023.
Log entries: Found 8x Not found 0x Note 1x All entries Show deletions