Stacja kolejowa Grab - po kolejce nie pozostał żaden ślad. Okres międzywojennej Polski był to okres zastoju dla JKD. Także stan liczebny taboru nie uległ zwiększeniu. Jedynie parowóz nr 1 otrzymał w 1925 roku nowy kocioł zbudowany w Zakładach Cegielskiego w Poznaniu. Na dzień 1 września 1939 roku tabor kolejki składa się z : 5 parowozów, 5 wagonów osobowych 4 osiowych w tym 4 dzielone II / III klasy i wagony tylko klasy III, 2 wagony bagażowo-pocztowe, 20 wagonów krytych o ładowności 6 ton oraz 7 o ładowności 10 ton, 77 wagonów otwartych 6 tonowych, 10 wagonów o ładowności 10 ton oraz 4 wapniarki i 4 pary wózków kłonicowych do przewozu dłużyzny. Nie rozbudowano także linii torów mimo planów połączenia JKD z Wrzesińską Koleją Dojazdową, która dochodziła do Pyzdr oraz przedłużenia linii z Czermina do Pleszewa. W trakcie II wojny światowej Niemcy zmienili przebieg kolejki od stacji Grab do Robakowa. Do tej pory tor biegł wśród zabudowań bezpośrednio przy drodze. Natomiast po przebudowie tory omijały zabudowania i w linii prostej prowadził do Robakowa. Wymagało to wykonania wykopu dla torowiska, z którego ziemie wykorzystano do usypania podjazdu do mostu na Prośnie. Niestety okolica gdzie była stacyjka jest mocno odkryta dlatego skrzyneczka ukryła się przy torach kilkadziesiąt metrów przed nią.
Na znalazców czekają certyw razie kontroli ;)
Symbool | Soort | Coördinaten | Beschrijving |
---|---|---|---|
Interessante plek | --- | Mniej więcej na tych współrzędnych znajdowała się stacja JKD - GRab |