Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
JKD: Stacja - Zagórów - OP8XQY
Właściciel: szabla
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 0 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 10-03-2019
Data utworzenia: 29-12-2018
Data opublikowania: 10-03-2019
Ostatnio zmodyfikowano: 22-03-2024
28x znaleziona
3x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
48 odwiedzających
21 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

W drugiej połowie 1945 roku zaczęto rozważać budowę  odcinka kolejki z Grabiny do Zagórowa. Należy zaznaczyć, że pierwsze pracę w tym kierunku zostały jeszcze wykonane przez Niemców, którzy wykonali roboty ziemne (podtorze) na odcinku 3,3 km od Grabiny do skrzyżowania z drogi z Trąbczyna do Drzewiec. Ponadto ułożyli dodatkowo 1240m toru (bez podsypki). 29 marca 1946 roku Rada Administracyjna Jarocińskiej Kolei Powiatowej podjęła decyzję. o dokończeniu tej linii. W tym celu porozumiano się z Miejską Radą Narodową w Zagórowie oraz Gminnymi Radami Narodowymi w Oleśnicy i Trąbczynie, które popierały ten projekt, zobowiązując się tym samym do oddania nieodpłatnego gruntów pod budowę torów a także udzielić wszelkiej innej pomocy potrzebnej przy budowie. Szczegółowy projekt linii powstał w 1946 roku, by w październiku otrzymać pozwolenie na budowę z Ministerstwa Komunikacji, mimo, że pracę już były rozpoczęte wcześniej bo od września. Do końca roku 1946 ułożono tor do stacji Drzewce i w 60% przygotowano teren pod budowę stacji. Prace przerwano na okres zimy by wiosną znów je rozpocząć. Prace były prowadzone trzema grupami robotników. Pierwsza 20 osobowa prowadziła prace ziemne od stacji Drzewce  w kierunku Zagórowa. Kolejna 25 osobowa prowadziła prace ziemne od stacji Zagórów. Ostatnia grupa 40 robotników pracowała przy zwożeniu podsypki, balastowaniu i profilowaniu torów od stacji Grabina w stronę Zagórowa. Większość pracowników zostało zapewnionych przez miasto Zagórów oraz Gminy Oleśnica i Trąbczyn. Budowa linii została zakończona 29 sierpnia 1947 roku, zaplanowano nawet uruchomienie przejazdów jednak z uwagi na opóźniający się odbiór  techniczny, który w końcu został przeprowadzony  6 grudnia 1947 roku otwarcia nowej linii ostatecznie dokonano 10 grudnia tegoż roku. Nowa linia miała długość 6,3 m. Powstał nawet projekt budowy nowego murowanego dworca ale nie doczekał się on realizacji. 

Na znalazców czekają certy. Proszę o dokładne maskowanie. W dzień targowy może być tutaj spory ruch. Okolica nie jest zbyt czysta. 

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Geokret

Geokret  Pistolet - Całkowity dystans: 5429 km

Obrazki/zdjęcia
Stacja końcowa Zagórów
budynek
Wpisy do logu: znaleziona 28x nieznaleziona 3x komentarz 0x Wszystkie wpisy