Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
JKD: Stacja - Drzewce - OP8XQU
Owner: szabla
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 103 m. ASL.
 Region: Poland > wielkopolskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 10-03-2019
Date created: 29-12-2018
Date published: 10-03-2019
Last modification: 22-03-2024
28x Found
3x Not found
0 notes
watchers 2 watchers
41 visitors
21 x rated
Rated as: Excellent
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

W 1949 roku Jarocińska Wąskotorowa Kolej Powiatowa została przejęta przez PKP. Zarząd kolejki nadal znajdował się w Witaszycach a kolejka podlegała DOKP w Poznaniu. Niedługo po tym fakcie JKD straciła jeden z parowozów przekazany do Mławy a potem do ostrołęckiej kolejki by około 1980 roku w końcu trafić do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji. Jednak po roku przeniesiono go do stacji Biskupin gdzie czekał na "lepsze czasy". Natomiast pozostałe parowozy cały czas były eksploatowane przez JKD. Stopniowo wycofywane parowozy były zastępowane innymi. Do najczęściej spotykanych należały parowozy serii Tx4 zbudowane w 1923 roku w firmie Hanomag w Hanowerze oraz parowozy Tx26 całkowicie polskiej produkcji zbudowane w pierwszej fabryce lokomotyw w Polsce  tj. w Chrzanowie. 

W 1953 roku do obsługi ruchu pasażerskiego pojawiły się przesłane z kolejki bydgoskiej wagony motorowe, które zbudowane były w latach 1932-1934 w warszawskiej wytwórni wagonów Lilpop, Rau & Loewenstein.  Dwa z trzech pojazdów mogły poruszać się tylko w jednym kierunku w związku z tym zbudowano obrotnice w Witaszycach, Grabinie, Trąbczynie, Zagórowie i Komorzu. Po przejęciu kolejki przez PKP zbudowano nowy niewielki parterowy budynek stacyjny w Witaszycach. Pod nadzorem PKP osiągnęła szczyt swoich możliwości. Co prawda brak jest dokładnych danych, ale wiadomo, że w połowie lat 1960 przewozy dochodziły do 140 tys. ton rocznie. Jednak z biegiem lat zaczęły one systematycznie spadać. 

Proszę o dokładne maskowanie skrzynki. Dzięki. Uwaga w pobliżu jest zamknięty kojec dla psa może wasz obszczekać ;) 

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Log entries: Found 28x Not found 3x Note 0x All entries