Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
JKD: Stacja - Wronów - OP8XQN
Eigenaar: szabla
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 93 meter NAP
 Provincie: Polen > wielkopolskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 10-03-2019
Gemaakt op: 29-12-2018
Gepubliceerd op: 10-03-2019
Laatste verandering: 10-03-2019
30x Gevonden
1x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 3 Volgers
39 x Bekeken
22 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Prowadzone pracę nad budową linii kolejowej do Trąbczyna były wykonywane przez niemiecką firmę z Berlina. Sprowadziła ona do prac ziemnych jeden niewielki parowóz dwuosiowy firmy: Jung oraz pewną ilość koleb (wagoników-wywrotek). Kierownik był przysyłany z centrali firmy, natomiast robotnicy fizyczni zatrudnieni byli z okolicznej ludności, głównie z tzw. Kongresówki. Raz w miesiącu przyjeżdżał z centrali firmy w Berlinie inżynier, który kontrolował przebieg prac. Prace przy budowie przebiegały dość sprawnie i już w 1943 roku otwarto ruch pociągów osobowych jak i towarowych do Wronowa, następnie do Grabiny, aż w końcu została oddana do użytku cała linia do samego Trąbczyna o długości 25 km. Niemczy z początku szacowali pokłady trąbczyńskiej rudy darniowej na ok 22 tys. ton. Jednak po rozpoczęciu wydobycia okazało się, że rudy jest znacznie więcej. Co prawda nie ma dokładnych danych ale szacowano, iż było jej ponad 100 tys. ton. Ruda była wożona przez całą dobę, w której wysyłano co najmniej 3 pociągi z urobkiem a niekiedy i więcej. Każdy z pociągów towarowych liczył po 10 do 12 wagonów, a pociąg mieszany osobowo-towarowy zabierał 8 wagonów. Zgodnie z zachowanym rozkładem jazdy, który obowiązywał od 03.07.1944 roku na nowo zbudowanej linii kursowała w dni robocze jedna para pociągów osobowych (osobowo-towarowych).

 

Na znalazców czekają certy.

Afbeeldingen
stacja
Logs: Gevonden 30x Niet gevonden 1x Opmerking 0x Alle logs