Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
JKD: Stacja - Wronów - OP8XQN
Owner: szabla
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 93 m. ASL.
 Region: Poland > wielkopolskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 10-03-2019
Date created: 29-12-2018
Date published: 10-03-2019
Last modification: 10-03-2019
30x Found
1x Not found
0 notes
watchers 3 watchers
39 visitors
22 x rated
Rated as: Excellent
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Prowadzone pracę nad budową linii kolejowej do Trąbczyna były wykonywane przez niemiecką firmę z Berlina. Sprowadziła ona do prac ziemnych jeden niewielki parowóz dwuosiowy firmy: Jung oraz pewną ilość koleb (wagoników-wywrotek). Kierownik był przysyłany z centrali firmy, natomiast robotnicy fizyczni zatrudnieni byli z okolicznej ludności, głównie z tzw. Kongresówki. Raz w miesiącu przyjeżdżał z centrali firmy w Berlinie inżynier, który kontrolował przebieg prac. Prace przy budowie przebiegały dość sprawnie i już w 1943 roku otwarto ruch pociągów osobowych jak i towarowych do Wronowa, następnie do Grabiny, aż w końcu została oddana do użytku cała linia do samego Trąbczyna o długości 25 km. Niemczy z początku szacowali pokłady trąbczyńskiej rudy darniowej na ok 22 tys. ton. Jednak po rozpoczęciu wydobycia okazało się, że rudy jest znacznie więcej. Co prawda nie ma dokładnych danych ale szacowano, iż było jej ponad 100 tys. ton. Ruda była wożona przez całą dobę, w której wysyłano co najmniej 3 pociągi z urobkiem a niekiedy i więcej. Każdy z pociągów towarowych liczył po 10 do 12 wagonów, a pociąg mieszany osobowo-towarowy zabierał 8 wagonów. Zgodnie z zachowanym rozkładem jazdy, który obowiązywał od 03.07.1944 roku na nowo zbudowanej linii kursowała w dni robocze jedna para pociągów osobowych (osobowo-towarowych).

 

Na znalazców czekają certy.

Pictures
stacja
Log entries: Found 30x Not found 1x Note 0x All entries