W koszarach do połowy lat osiemdziesiątych stacjonowało Wojsko Polskie, dlatego też stan ich zachowania jest stosunkowo najlepszy spośród podobnych obiektów. Tradycyjnie, w skład kompleksu koszarowego wchodziły dwa schrony bojowe. Większy, o klasie odporności "C" dobudowany został jako taras do głównego budynku. Jego oryginalny numer to 85a. Uzbrojony był w 2 ckm i 1-2 rkm. Wyjście ewakuacyjne prowadzi do jedynego dostępnego pomieszczenia - garażu armaty p.panc. Jednakże drzwi zamykające wyłaz nie są oryginalne, zostały po wojnie przerobione. Jest za to jedynym schronem na Śląsku w którym zachowało się drobne wyposażenie takie jak półeczki, krzesełka itp. Wejście od strony koszar zamurowane, pozostaje droga przez garaż armaty, w którym zachowało się oryginalne, pancerne zamknięcie.
Drugi, jednoizbowy schron o oryginalnym numerze 85b został dobudowany do stajni (obecnie warsztat samochodowy) znajdującej się na dziedzińcu koszar. Jego klasa odporności to "B". Przejście ze stajni jest zamurowane a wyjście ewakuacyjne prowadzi do psiego kojca. Schron uzbrojony był w 1 ckm i 1-2 rkm-y. Ciekawym i nietypowym rozwiązaniem jest obszerny, podziemny tunel łączący budynek koszar ze stajnią. Został on odkryty podczas prac brukarskich na dziedzińcu. Tunel jest niedostępny gdyż oba jego wyloty są zalane grubą warstwą betonu a od góry został ponownie zasypany.
Źródło: http://www.fortyfikacja.pl