Please log in to see the coordinates.
Cache attributes
Description
PL
Do 1963 r. do Sobieszewa można było dostać się jedynie promem. Latem tego roku oddano do eksploatacji składany most pontonowy wypożyczony przez wojsko. Most był wąski, jednokierunkowy o nośności 8 t., czynny tylko od maja do września.
W 1966 r. Zainstalowano kolejny most, pochodzący z demobilu wojskowego. Był także jedno kierunkowy, służył tylko w sezonie letnim. Podczas rozstawiania w 1969 r. został poważnie uszkodzony i częściowo zatopiony. Ustawiono więc trzeci most.
W 1975 oddano do eksploatacji czwarty z kolei most, używany do dnia dzisiejszego. Ma on długość 181 m., jego elementy ruchome opierają się na pontonach, nośność wynosi 15 t.
Składa się z dziewięciu przęseł, z których środkowe jest ruchome i służy do otwierania przeprawy. Do 1977 r. przęsło żeglowne było otwierane przez holownik, potem to zadanie przejął napęd elektryczny. W czasie zimy wokół most lód jest kruszony przez małe jednostki pływające. Drogę wodną oczyszczał z pokrywy lodowej lodołamacz z Przegaliny.
Skrzynka:
- współrzędne przybliżone, z Googlearth, ale raczej
dokładne, pierwszego znalazcę proszę o podanie wskazania GPSa. Miejsce ukrycia
zaznaczone w spojlerze. A dla ambitnych - szukajcie na szarym szkielecie!
- skrzynka mikro magnetyk ("ependorf"), w środku nie ma ołówka!
- Źródło opisu i zdjęć: Waldemar Nocny „Wyspa Sobieszewska” Gdańsk 2008
- skrzynka została zarejestrowana też na OC:
Pictures
Log entries:
74x
3x
1x