Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
HKD - Most kolejowy w Brodzicy - OP8X2Y
Hrubieszowska Kolej Dojazdowa
Owner: Lucky Luke
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 181 m. ASL.
 Region: Poland > lubelskie
Cache type: Multicache
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 11-11-2018
Date created: 18-11-2018
Date published: 21-11-2018
Last modification: 21-11-2018
4x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
31 visitors
4 x rated
Rated as: Excellent
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Dangerous Cache  Bike  Take something to write  Fixed by magnet  Nature  Monumental place  Password needed to post log entry! 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Hrubieszowska Kolej Dojazdowa (w skrócie HKD) - nazwa sieci kolei wąskotorowych istniejących na terenie powiatu hrubieszowskiego i tomaszowskiego w XIX i XX wieku.

Swym korzeniami sięga czasów I wojny światowej. Wtedy to wojska państw centralnych - po wyparciu armii carskiej z terenów Galicji po zwycięskiej bitwie pod Gorlicami (1915) - rozpoczęły na terenach Zamojszczyzny organizację zaplecza logistycznego, koniecznego dla dalszej, wielkiej ofensywy na wschód. Realizację budowy kolei polowej (Feldbahn) powierzono czeskim jednostkom kolejowym. W okresie międzywojennym przeprowadzono na sieci kolejki szereg modernizacji i inwestycji (m.in. w latach 20-tych - wybudowano wieżę wodną w Hrubieszowie). W czasie okupacji kolej hrubieszowska nosiła nazwę Schmalspurbahn Hrubieszów, i była intensywnie wykorzystywana do drenażu gospodarczego regionu i na potrzeby armii niemieckiej. Po zakończeniu drugiej wojnie światowej kolej była w dalszym ciągu rozwijana, unowocześniano tabor i trakcję. Od przełomu lat 60/70-tych (rozbudowa sieci dróg oraz rozwój taboru samochodowego) - dla HKD zaczyna się okres stopniowego regresu, zakończony jej likwidacją w latach 1989-91.

http://zamojskie.lubelskakolej.net/hkdcen.htm

http://www.koleje.wask.pl/kolejOg.php?id=hrukd


Co do kesza - mikrus pod mostem z instrukcją odnośnie finału. Rękawiczki mogą być wskazane. 

Ostrożnie! Miejsce niebezpieczne. Nie należy wchodzić na most! ani na brzeg rzeki. W przypadku podwyższonego poziomu wody podjęcie kesza może być niemożliwe! Wówczas proponuję wrzucić fotkę z miejsca jako potwierdzenie ;)

Hasłem jest data (rok), którą znajdziesz na szynach biegnących przez most.

Additional waypoints
Stage Symbol Type Coordinates Description
Parking area --- Miejsce do zatrzymania auta.
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Tory
Most
Most
To widzi kesz
Log entries: Found 4x Not found 0x Note 0x Picture 4x All entries Gallery