Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Px48 - OP8WUR
Eigenaar: Psikiszek
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 156 meter NAP
 Provincie: Polen > podlaskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 31-10-2018
Gemaakt op: 31-10-2018
Gepubliceerd op: 09-11-2018
Laatste verandering: 09-11-2018
21x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
31 x Bekeken
15 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
1 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: wzorowy
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  Nature  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

    Px48 to kolejny parowóz który został zbudowany po II wojnie światowej o zachowane plany lokomotywy typu Wilno. Jak przy innych parowozach FABLOK kooperował z różnymi przedsiębiorstwami na terenie kraju. Kotły pochodziły z Warszawy, Siemianowice Śląskie dostarczały rury, a Chorzów tendry. Łącznie powstało 118 lokomotyw tego typu. Z tym że 81 z lat 1950 - 1954 było tzw. starszego typu.  Pozostałe 37 wyprodukowane w 1955r. miały trochę uproszczoną konstrukcję celem potanienia produkcji, a kotły były spawane, a nie jak wcześniej nitowane. Parowozy były eksploatowane na różnych kolejach przemysłowych i towarowo-osobowych. Trzy sztuki trafiły na Górnośląskie Koleje Wąskotorowe, gdzie jednak okazały się za słabe. Przekazano je więc do Jędrzejowskiej Kolei Dojazdowej, a potem na Kolej Średzką. Sporo takich lokomotyw jeździło po torach Pomorskich Kolei Dojazdowych, gdzie zastąpiły stare, poniemieckie maszyny. Jednak i na polską konstrukcję przyszedł czas, gdy w latach 70-tych XXw. zaczęły się pojawiać rumuńskie spalinowozy Lxd2. Mimo to sporo ich się zachowało do dziś. Na terenie Polski jest prawie 40, większość jako pomniki lub nieczynne eksponaty.

     Parowóz czteroosiowy z trzecią osią pędną. Czwarta oś przesuwała się o 15mm. co pozwalało pokonywać łuki o promieniu 35m. Doczepiany tender miał kontrbudkę, co wraz z budką maszynisty bardzo poprawiało warunki pracy zimą. Maszynę wyposażono w instalację do ogrzewania pociągów pasażerskich. Parowóz zaprojektowano z hamulcem powietrznym, zespolonym, ale fabrycznie zamontowano go tylko w pierwszych 20 modelach. Później montowano go na życzenie klienta, gdyż szczególnie na kolejach przemysłowych był on niepotrzebny z braku przystosowanych do tego wagonów.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
środkowy
Logs: Gevonden 21x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs