Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Pw53 - OP8WUP
Właściciel: Psikiszek
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 167 m n.p.m.
 Województwo: Polska > podlaskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 31-10-2018
Data utworzenia: 31-10-2018
Data opublikowania: 09-11-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 09-11-2018
16x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
34 odwiedzających
13 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

    Pw53 to nic innego jak dwa Tw53 przebudowane do doczepienia tendra. Jednak nie nastąpiło to jednocześnie. W 1970r. do przebudowy w ZNTK Nowy Sącz skierowano parowóz Tw53-2564. Otrzymał on tender Pt10x od parowozu Pxu wycofanego z eksploatacji. Lokomotywę przebudowano na tor 750mm. zbudowano nową budkę maszynisty, zdjęto boczne zbiorniki wody czy też zainstalowano hamulec powietrzny samoczynny i dodatkowy. W 1971r. już jako Pw53-1980 trafił na Kujawskie Koleje Dojazdowe. Przebudowa nie okazała się udana. W wyniku zmniejszenia masy parowozu na łukach czasami przeciwwagi kół zahaczały o elementy odsprężynowania co w końcu w 1972r. doprowadziło do wypadku i poważnego uszkodzenia maszyny. Znów trafił do naprawy w ZNTK Nowy Sącz skąd trafił na Mławską Kolej Dojazdową, gdzie dosłużył do 1978r. do końca ważności przeglądu kotła. W wyniku nieopłacalności naprawy, lokomotywę przekazano Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.

    W 1991r. w Hucie Kościuszko służbę zakończył Tw53-13956. Został przekazany do Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, a następnie sprowadzony do Rud Raciborskich przez Tadeusza Popiela, prezesa Skansenu Towarzystwa Miłośników Kolei Górnośląskich. Dzięki prawdziwej pasji w warsztatach skansenu udało się przebudować Tw53 na Pw53. Od 1999r. do 2005r. kiedy to skończył się okres przeglądu kotła, lokomotywa ta obsługiwała ruch turystyczny w Rudach Raciborskich.  Teraz służy jako nieczynny eksponat.

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
oto kamień
Wpisy do logu: znaleziona 16x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy