Dworzec kolejowy Łódź-Chojny został otwarty w 1903 roku na trasie linii kolejowej D540 pomiędzy stacjami Łódź-Widzew i Łódź-Kaliska i zatrzymywały się na nim zarówno pociągi krajowe jak i międzynarodowe. W tym stanie trwał do lat 90tych kiedy oddano do użytku wyremontowaną halę dworca Łódź-Kaliska i przeniesiono na niego ruch z Chojen. Po latach świetności pozostały jedynie długie perony przystosowane do przyjmowania składów międzynarodowych, parking i perony porosły trawą oraz zamknięto przejście podziemne a z czasem zdemontowano również elektryczne rogatki. W budynku dworca mieścił się magazyn firmy odzieżowej. Jednak po 9 latach przerwy z powodu zamknięcia dworca Łódź-Fabryczna postanowiono przywrócić dworzec do użytku. Wyremontowano budynek poczekalni, uruchomiono kasę a nawet odnowiono perony. Do użytku wrócił postój taxi, zamontowano monitoring i nowe oświetlenie. Dziś na stacji zatrzymują się wszystkie pociągi krajowe jadące do stacji Łódź-Kaliska.
[Źródło: Wikipedia, bazakolejowa.pl]
Kesz:
Skrzynka to mały magnetyk znajdujący się w dość dużej odległości od budynku dworca. Zdobycie kesza wiąże się z przejściem przez tory, więc robicie to na własną odpowiedzialność. Koordynaty powinny wskazać odpowiednie miejsce. Przed podjęciem rozejrzyjcie się, czy nie jesteście obserwowani przez Służbę Ochrony Kolei, która bywa tutaj dość często.
Powodzenia :)