Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
M32 Bachórz - kolejka wąskotorowa - OP8W7F
Właściciel: TajemnicePodkarpacia
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 0 m n.p.m.
 Województwo: Polska > podkarpackie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 13-09-2018
Data utworzenia: 19-09-2018
Data opublikowania: 19-09-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 24-08-2025
9x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
25 odwiedzających
5 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: witkoo
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Kolejka wąskotorowa Przeworsk-Dynów powstała w latach 1890-1904. W 1991 r. została wpisana do rejestru zabytków. Oprócz kolejki miano zabytku zyskał także tunel wybudowany w  latach 1890-1904 oraz drewniane schronisko kolejowe. Kolejka przeworsko – dynowska słynie z tunelu w Szklarach o długości 602 m - jedynego na kolejach wąskotorowych w Polsce. Tunel ten zamykany był drewnianymi wrotami. Podczas przejazdu całą trasą zaobserwować można wiele typów zmieniającego się krajobrazu. Podróż zaczyna się w dolinie rzeki Wisłok, następnie kolejka pokonuje długie i proste odcinki między polami uprawnymi. Za stacją zwaną 'środkową' Kańczugą znajdują się dwa stalowe mosty na rzece Mleczce, w Łopuszce Małej – sztuczny zbiornik, a następnie tory biegną wzdłuż drogi łączącej Przeworsk z Dynowem. Kolejka pokonać musi także ostre łuki i wysokie podjazdy w okolicach Jawornika Polskiego. Podróż kończy się przejazdem przez długi tunel, z którego  wjeżdża się na Pogórze Dynowskie. Kolejka zjeżdża w dół doliny rzeki San, gdzie są spore łuki, wiele mostów 10 - 15 m na jednym przęśle, most kamienny i pola uprawne. Atrakcją, oprócz widoków, są wagony mające dach, lecz bez szyb. Przechodzenie z wagonu do wagonu jest pewnym wyzwaniem, ponieważ przejścia między wagonami ruszają się.  Podczas przejazdu czynny jest bar. Jest też możliwość kąpieli w rzece San, podczas 2 godzinnego postoju w Dynowie. Czas przejazdu 46 – kilometrowej trasy Przeworsk - Dynów z postojami wynosi 2 godziny i 40-45 minut w jedną stronę. Dodatkową atrakcją jest możliwość przejazdu 4-osobową drezyną motorową na trasie Bachórz-Dynów-Bachórz lub Bachórz-Tunel/Szklary-Bachórz. W Dynowie w charakterze pomnika stoi parowóz Px48-1734.

 

Skrzynka została założona dzięki finansowej pomocy Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa pod warunkiem, że pojemnikiem reaktywacyjnym jest co najmniej typu PET. Proszę o informację o formie reaktywacji w logu internetowym (spoiler, koordynaty).
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
kolejka1
kolejka2
re-aktywowany kesz
re-spoiler
Wpisy do logu: znaleziona 9x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy