Wiadukt na linii kolejowej z Bartoszyc do Prawdinska.
Linię otwarto 1.07.1911 liczyła w całości 29,60 km. W rzeczywistości prawdopodobnie kończyła/zaczynała się na węźle Postehnen (i dalej do Frydlandu dwoma torami - układ "węgorzewsko-prynowski") Kursowało tędy do 5 par pociągów osobowych na dobę, najdłuższe przelotowe kursy jechały z/na Welawę i z/na Lidzbark. Pod koniec kryzysowych lat 20 kursowała tylko jedna para osobowych na dobę! Potem było lepiej.
Dokładny kilometraż odcinka Bartoszyce-Frydland (kilometrowanie prowadzono od Welawy po Lidzbark):
Frydland.................. 33.72 (Prawdinsk)
Postehnen............... 37.29 (Czystopolje)
Preussisch Wilten..... 41.52 (Znamienskoje)
Schonbruch i/Ostpr.. 47.27 (Szyrokoje/Szczurkowo)
Dompendehl............ 52.27 (Judyty)
Skitten b/Bartenstein 55.67 (Skitno)
Bartenstein.............. 63.82 (Bartoszyce)
Jeszcze taka ciekawostka - już w początkach XX w. oba miasta miała połączyć linia wąskotorowa (prywatna). Pomiędzy Frydlandem i Bartoszycami miała biec nieco odmiennie (i dalej przez Lidzbark aż po Dobre Miasto!!! ). Wyznaczono już nawet nowe przystanki wąskotorówki: Frydland, Abbarten Prudy), Lomp (?), Szczurkowo, Judyty, Liski, Bartoszyce.
Niestety, finansowe problemy zmusiły spółkę do rezygnacji z tego pięknego pomysłu. Po kilku latach zbudowano niemal identyczny ciąg normalnotorowy z Welawy (w ramach Pr.Stb.), w którym zabrakło jedynie odcinka Lidzbark - Dobre Miasto...
Zabierz ze sobą jakieś pisadło ;-)
Udostępniona w porozumieniu z właścicielem Yogi410 z portalu geocaching.com