Lokomotywa Lecha Poznań – Ty51-183 - polski parowóz towarowy produkowany w zakładach HCP w latach 1953-1958, najcięższy parowóz zbudowany w Polsce.
Masa pustego parowozu: 100,3 t + 31,5 t tender
Długość parowozu: 14 860 mm
Długość z tendrem: 23 025 mm
Wysokość: 4648 mm
Moc znamionowa: 2160 KM (1588 kW) przy prędkości 70 km/h
Maksymalna siła pociągowa: 24 000 kG
Prędkość maksymalna: 80 km/h
Źródło: WIKIPEDIA
Bardziej szczegółowe dane odnośnie tej lokomotywy tutaj
Ten konkretny egzemplarz parowozu został wyprodukowany w 1956 roku, po zakończeniu służby w 1987 roku został ustawiony jako pomnik w lokomotywowni Szczecin Port Centralny, w 2001 roku trafił do Wolsztyna, gdzie sobie rdzewiał
Dnia 17 sierpnia 2015 roku został przewieziony do Poznania w celu przeprowadzenia remontu i przygotowania go do ustawienia jako pomnik koło stadionu.
Lokomotywa została przetransportowana z Górczyna w nocy z 8 na 9 października 2016 r. Jej modernizacja trwała kilka miesięcy. Dawny blask odzyskała w zakładach H. Cegielskiego. Oficjalne odsłonięcie lokomotywy nastąpiło 16 października 2016 r. przed meczem z Wisłą Kraków, cała inicjatywa prowadzona była pod hasłem "Stawiamy Legendę na Stacji Bułgarska".
Aby odnaleźć kesza należy dokładnie obmacać cały parowóz, nie trzeba nigdzie się wspinać, ani czegokolwiek otwierać lub odkręcać (trzeba szanować ciuchcię, bo ma już swoje lata). Sam keszt to mały magnetyk o długości ok 8cm.
Zalecana dyskrecja podczas pobierania keszyka, dużo niewtajemniczonych się tam kręci, samo miejsce dość mocno wyeksponowane.
Stan początkowy kesza: logbook, ołówek (nie na wymianę), mini magnesy, monety: 5 eurocentów i 20 gr z 1976 r., szklana kulka oraz certyfikaty dla pierwszych pięciu osób
PROSZĘ ODKŁADAĆ KESZA DOKŁADNIE W TO SAMO MIEJSCE!!!
Powodzenia :)
TKt48-53 (parowóz)
- Całkowity dystans: 2646 km
Pt47-176 (parowóz)
- Całkowity dystans: 2050 km