Pierwsze obiekty powstały tutaj w początkach XX wieku, jako zaplecze Zamku Cesarskiego. Następnie powstał plan budowy toru wyścigowego. Tor był zaliczany do najpiękniejszych torów w Niemczech. Z trzech wybudowanych wtedy krytych trybun została jedna, mogąca pomieścić 600 osób.
Posiadała tarasowato położone siedzenia, cztery rzędy szerokich schodów. Strop posiadał belkowate wiązania, a wspierały go cztery pary drewnianych filarów. Boki trybuny osłonięte były przeszklonymi ścianami. Trybuna posiadała też loże reprezentacyjne dla gości honorowych i akcjonariuszy, ozdobione malowidłami przedstawiającymi sporty konne. W górnej części znajdował się bufet restauracyjny, natomiast po bokach punkty przyjmowania zakładów totalizatora tylko dla pań. W Poznaniu była to nowość, gdyż dotąd kobiety nie mogły oficjalnie uczestniczyć w zakładach totalizatora. Za korzystanie groziło wyproszenie z trybuny. Tylna ściana trybuny posiadała duże okna, przez które goście mogli podziwiać pobliskie lotnisko wojskowe na Ławicy i manewrujące na nim aeroplany. Trybuna wpisana jest do rejestru zabytków nr rej. 724/Wlkp/A z 5 lutego 1986.
więcej: http://www.hipodromwola.com.pl/index.php/wola-historia
http://poznanskiehistorie.blogspot.com/2013/04/hipodrom-wola-tradycja-i-terazniejszosc.html
Tor wyścigowy można też podziwiać spod kesza Hipodom, należącego do innej geościeżki.
UWAGA: Proszę ostrożnie podejmować i odkładać, aby nie zdekonspirować kesza.