OPIS MIEJSCA:
Ów maszt pochodził z parowca zbudowanego w niemieckiej stoczni Bremer Vulkan w 1929 roku dla francuskiej Compagne Generale Transatlantique. Był statkiem drobnicowo-pasażerskim (10 tys. ton nośności, 150 metrów długości, 3 pokłady, 5 ładowni, 37 miejsc pasażerskich). Nosił nazwę „Wisconsin” i pływał na trasie z Europy do Ameryki Północnej.
W 1951 roku zakupiły go PLO i zmieniły mu nazwę na „Fryderyk Chopin”. Trzy lata później przekazano go przedsiębiorstwu połowowemu „Dalmor” w Gdyni. Po przebudowaniu na statek-bazę, obsługiwał on jednostki rybackie na Morzu Północnym. Z czasem otrzymał nową nazwę – „Kaszuby II”, gdyż jak stwierdzono, poprzednia była zbyt elegancka jak dla statku bazy.
W czerwcu 1973 roku zakończył morską służbę. We wrześniu stanął przy Wałach Chrobrego, już jako hulk szkolny Liceum Morskiego. Wtedy też otrzymał imię Konstantego Maciejewicza i powoli zaczął wrastać w pejzaż miasta. Niestety swój żywot zakończył w 1982 roku w szwedzkiej złomowni, sprzedany na żyletki.
Z owego „staruszka” pozostało tylko 79 różnych elementów i urządzeń zgromadzonych w Muzeum Morskim w Szczecinie oraz biała nadbudówka stojąca przy Regalicy. Maszt kupiło Muzeum Narodowe za cenę demontażu, wówczas w 1981 roku wynoszącą 1 milion złotych. Pieniądze na tę operację przeznaczyło miastu Ministerstwo Kultury i Sztuki, uznając zabytkową wartość obiektu.
Coś o maszcie:http://pl.wikipedia.org/wiki/Maszt_ze_statku_s/s_%22Kapitan_K._Maciejewicz%22
OPIS SKRZYNKI:
Kesz MIKRO skitrany nieopodal masztu w drzewie na wysokości około 2 metrów. Skrzynka posiada logbook i ołówek. Przy bobrowaniu należy uważać na pomywaczy szyb samochodowych i zmotoryzowanych skrzynkożerców.