Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Wiadukt kolejowy- Grupa Warowna "Schill" - OP8GT2
W podziękowaniu za MRUczenie!
Owner: WuchtaWiary
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 55 m. ASL.
 Region: Poland > lubuskie
Cache type: Multicache
Size: Regular
Status: Ready for Search
Date hidden: 18-06-2016
Date created: 18-06-2016
Date published: 18-06-2016
Last modification: 18-06-2016
26x Found
1x Not found
2 notes
watchers 4 watchers
117 visitors
19 x rated
Rated as: Excellent
3 x recommended
This cache is recommended by: [ocenzurowano_1], art_noise, mateuszAZL
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Dangerous Cache  Take special equipment  Offset cache  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Wiadukt kolejowy sąsiadujący z bunkrami, a dokładnie z Grupą Warowną Schill, jest jednym z niewielu takich obiektów w okolicy. Wybudowano go pod koniec XIX w. i jest częścią linii kolejowej Rzepin-Sulęcin-Międzyrzecz.

Nowe połączenie kolejowe było tworzone w dwóch etapach. Najpierw został oddany do użytku odcinek zachodni na trasie Rzepin-Sulęcin, którego uroczyste otwarcie nastąpiło w dniu 1 listopada 1890r., a jego długość wynosiła 30,28 km. W drugim etapie zostało zbudowane połączenie pomiędzy Sulęcinem i Międzyrzeczem o długości 35,86 km, otwarte dla ruchu publicznego 1 czerwca 1892r. Wybudowanie linii kolejowej w sposób zasadniczy wpłynęło na przemysł i rolnictwo doprowadzając do ożywienia gospodarczego ówczesnego Powiatu Wschodniotorzymskiego / Oststernberger Kreis.

W czasie II wojny światowej ogromne znaczenie na tej trasie miała pobliska stacja Kursko. Odgałęział się stąd tor bocznicowy w kierunku południowym do Staropola, leżącego na trasie Toporów – Międzyrzecz. Łącznica do końca eksploatacji linii pełniła ważną rolę o znaczeniu strategicznym. Zbudowana została dla potrzeb wojskowych z uwagi na położone na tym terenie fortyfikacje. Krótki tor (12 km po linii prostej), posiadał liczne odgałęzienia do bocznic wyładunkowych, służących dla potrzeb wojsk rozlokowanych w zalesionym terenie. Wybrzuszony łukiem na kierunku wschodnim tor w połowie swej długości przebiegał przez Kęszyce – byłe koszary wojsk radzieckich – poprzednio niemieckich. Z uwagi na przeznaczenie linią Kursko – Staropole odbywał się tylko ruch pociągów towarowych na potrzeby wojsk. Na szlaku Rzepin – Sulęcin – Międzyrzecz, tylko kolej jako regularny środek lokomocji, chociaż niezbyt szybki, wiernie pełniła swoją rolę oraz służyła ludziom korzystającym z jej niezawodności.

Ciekawą rycinę przedstawiającą okolicę sąsiadującą z wiaduktem znajdziecie TUTAJ.

SKRZYNKA: Kesz to offset. Na współrzędnych odnajdziecie podpowiedź (mikrotutka), gdzie należy szukać pojemnika finałowego. Ostrożnie z maskowaniem, może okazać się dość kruche.

Do podjęcia skrzynki pomocny może okazać się dodatkowy sprzęt w postaci drabiny lub akcesoriów wysokościowych oraz standardowe wyposażenie bunkrowca ;)

Mimo, że skrzynka nie znajduje się w systemie podziemi, jest na równi niebezpieczna, więc apeluję o ostrożność i zdrowy rozsądek.

 


WuchtaWiary zakłada skrzynki dla Was, zadbaj o nie jak o własne, pomóż w ich serwisowaniu. Zapasowe logbooki do naszych skrzynek można pobrać z adresu tnij.com/logbooki/ Jeśli chcesz zaopiekować się skrzynką, napisz.

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Wiadukt
Etap I
Log entries: Found 26x Not found 1x Note 2x Picture 2x All entries Gallery