Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Wiadukt kolejowy- Grupa Warowna "Schill" - OP8GT2
W podziękowaniu za MRUczenie!
Właściciel: WuchtaWiary
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 55 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Multicache
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 18-06-2016
Data utworzenia: 18-06-2016
Data opublikowania: 18-06-2016
Ostatnio zmodyfikowano: 18-06-2016
26x znaleziona
1x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 4 obserwatorów
115 odwiedzających
19 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
3 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: [ocenzurowano_1], art_noise, mateuszAZL
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Wymagany dodatkowy sprzęt  Offset cache  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Wiadukt kolejowy sąsiadujący z bunkrami, a dokładnie z Grupą Warowną Schill, jest jednym z niewielu takich obiektów w okolicy. Wybudowano go pod koniec XIX w. i jest częścią linii kolejowej Rzepin-Sulęcin-Międzyrzecz.

Nowe połączenie kolejowe było tworzone w dwóch etapach. Najpierw został oddany do użytku odcinek zachodni na trasie Rzepin-Sulęcin, którego uroczyste otwarcie nastąpiło w dniu 1 listopada 1890r., a jego długość wynosiła 30,28 km. W drugim etapie zostało zbudowane połączenie pomiędzy Sulęcinem i Międzyrzeczem o długości 35,86 km, otwarte dla ruchu publicznego 1 czerwca 1892r. Wybudowanie linii kolejowej w sposób zasadniczy wpłynęło na przemysł i rolnictwo doprowadzając do ożywienia gospodarczego ówczesnego Powiatu Wschodniotorzymskiego / Oststernberger Kreis.

W czasie II wojny światowej ogromne znaczenie na tej trasie miała pobliska stacja Kursko. Odgałęział się stąd tor bocznicowy w kierunku południowym do Staropola, leżącego na trasie Toporów – Międzyrzecz. Łącznica do końca eksploatacji linii pełniła ważną rolę o znaczeniu strategicznym. Zbudowana została dla potrzeb wojskowych z uwagi na położone na tym terenie fortyfikacje. Krótki tor (12 km po linii prostej), posiadał liczne odgałęzienia do bocznic wyładunkowych, służących dla potrzeb wojsk rozlokowanych w zalesionym terenie. Wybrzuszony łukiem na kierunku wschodnim tor w połowie swej długości przebiegał przez Kęszyce – byłe koszary wojsk radzieckich – poprzednio niemieckich. Z uwagi na przeznaczenie linią Kursko – Staropole odbywał się tylko ruch pociągów towarowych na potrzeby wojsk. Na szlaku Rzepin – Sulęcin – Międzyrzecz, tylko kolej jako regularny środek lokomocji, chociaż niezbyt szybki, wiernie pełniła swoją rolę oraz służyła ludziom korzystającym z jej niezawodności.

Ciekawą rycinę przedstawiającą okolicę sąsiadującą z wiaduktem znajdziecie TUTAJ.

SKRZYNKA: Kesz to offset. Na współrzędnych odnajdziecie podpowiedź (mikrotutka), gdzie należy szukać pojemnika finałowego. Ostrożnie z maskowaniem, może okazać się dość kruche.

Do podjęcia skrzynki pomocny może okazać się dodatkowy sprzęt w postaci drabiny lub akcesoriów wysokościowych oraz standardowe wyposażenie bunkrowca ;)

Mimo, że skrzynka nie znajduje się w systemie podziemi, jest na równi niebezpieczna, więc apeluję o ostrożność i zdrowy rozsądek.

 


WuchtaWiary zakłada skrzynki dla Was, zadbaj o nie jak o własne, pomóż w ich serwisowaniu. Zapasowe logbooki do naszych skrzynek można pobrać z adresu tnij.com/logbooki/ Jeśli chcesz zaopiekować się skrzynką, napisz.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Wiadukt
Etap I
Wpisy do logu: znaleziona 26x nieznaleziona 1x komentarz 2x Obrazki/zdjęcia 2x Wszystkie wpisy Galeria