ZAGUBIENI W NAWII
8. Brocząca Skała
Witajcie, Zagubione Dusze! Stoicie przy BROCZĄCEJ SKALE, w którą wsiąkła PŁONĄCA KREW z ran zadanych przez Swaroga pokonanemu Czarnemu Żmijowi podczas bitwy mającej tu miejsce u zarania dziejów. Smocza posoka ma podobne właściwości smakowe, jak krew ludzka, jednak wyróżnia się tym, że świeci w ciemnościach i posiada silniejsze działanie lecznicze i regeneracyjne. Dlatego tak cenią ją sobie wąpierze i wilkołaki. Uwięziony w NAWII za karę STRZYGOŃ poluje na ludzkie dusze wysysając z nich manę i unicestwiając na wieki. Ten pokarm wystarcza mu jednak tylko na tyle, by przetrwać. Aby w pełni zregenerować swe siły potrzebuje co jakiś czas wypić kilka kropel PŁONĄCEJ KRWI.
Zdobyliście PŁONĄCA KREW, za którą STRZYGOŃ obdarował Was SERCEM dla WIJA.
Teraz powinniście się udać nad WYSCHNIĘTE BAJORO, nad którym pokutuje UTOPIEC. Za to, czego się dopuścił, spotkała go okrutna kara. Pyszniący się za życia swą urodą w niczym nie przypomina swej dawnej postaci. Jego zniekształcone napuchnięte kształty wydzielają trujące gazy zdolne sparaliżować, bądź nawet zabić każdego, kto się do niego zbliży. Cierpi straszliwy głód, bo choć wszystkożerny, to wszelako najbardziej pragnie ludzkiego mięsa, którego w krainie dusz jak na lekarstwo. Do pełni sił witalnych potrzebuje wody, jednak miejsce, w którym go uwięziono bajorem jest tylko z imienia. Dawno już bowiem wyschło - jak teraz wysycha z wolna sam UTOPIEC. Nie marzy już nawet o zanurzeniu sie w życiodajnej cieczy... Chciałby zwilżyć usta choćby najmniejszą jej kroplą. Jeśli uda Wam się odszukać i oddać UTOPCOWI kroplę WODY ŻYCIA, możecie być pewni, że udzieli Wam pomocy w zdobyciu OKA dla WIJA i jednego z CZTERECH ŻYWIOŁÓW. Strzeżcie się jednak, by nie rozzłościć UTOPCA nieostrożnym słowem i brakiem atencji. W gniewie nie ma opamiętania, gotów zapomnieć o wdzięczności za przyniesiony podarek i sparaliżować Was trującym gazem unieruchamiając w Nawii na wieczność.
Ruszajcie nad WYSCHNIĘTE BAJORO po kroplę WODY ŻYCIA.
GEOCACHE: Kesz to mały klipsiak ukryty na kordach.
Skrzynka jest ósmym etapem gry nocnej "Zagubieni w Nawii" realizowanej w ramach II Świętokrzyskiego Keszowania - Ameliówka 2015. Kesze zostały opublikowane jako tradycyjne i można je zdobywać w dowolnej kolejności, jednak jeśli chcecie choć trochę poczuć klimat oryginalnej gry, zachęcamy do zdobywania ich nocą i zgodnie z kolejnością sugerowaną w scenariuszu (patrz numery przy nazwach skrzynek). Ze skrzynek nic nie należy zabierać. W logbookach znajdziecie literki z cyfrowymi odpowiednikami - spiszcie je, bo to one pomogą Wam dotrzeć do skrzynki finałowej. W czterech keszach znajdziecie też nazwy żywiołów, które będą potrzebne do ich zalogowania.
Scenariusz gry jest chroniony prawami autorskimi zgodnie z zapisami "Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych" (Dz. U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83). Chcesz wykorzystać scenariusz? Nie ma sprawy, ale najpierw zapytaj autora, co, jak, dlaczego i na jakich warunkach.