WWK: Wrocław Psie Pole
Skrzynka jest częścią geościeżki - Wrocławski Węzeł Kolejowy: KLIK
Mapa: KLIK - skrzynka dotyczy stacji oznaczonej jako nr 53 na mapie
Rok budowy: 1868; Nazwy historyczne: Hundsfeld (1868 - 1930), Breslau Hundsfeld (1931 - 1945), Wrocław Psie Pole (od 1945)
Wrocław Psie Pole - Budowę stacji rozpoczęto w 1865 r. w ramach realizacji linii Wrocław - Kluczbork - Fosowskie przez Towarzystwo Kolei Prawego Brzegu Odry (Rechte Oder Ufer Eisenbahngesellschaft, ROUE). Ruch na całej trasie otwarto 15 listopada 1868 roku. W 1884 r. zbudowano odgałęzienie do Trzebnicy. Budynek dworca powstał na przełomie 1885/1886. W latach 1901 i 1937 powstały na stacji nastawnie.
na zdjęciu: budynek dworca jeszcze przed włączeniem Psiego Pola do miasta Breslau.
W 1928 roku, po włączeniu Psiego Pola do Wrocławia zmieniono nazwę stacji na Breslau-Hundsfield. Po drugiej wojnie światowej do stacji Psie Pole docierały jako pierwsze nieregularne pociągi wojskowe. W lipcu 1945 r., po prowizorycznej odbudowie mostu na rzece Widawie, wznowiono ruch do Wrocławia Nadodrza. Po wstrzymaniu ruchu do Trzebnicy w 2000 r. dokonano przebudowy stacji. Wjazd na ową linię z peronów stał się niemożliwy. Stacja obsługiwała dwie bocznice zakładowe - do PZL Hydral i do firmy Stolbud. Tę pierwszą rozebrano w 2012 r. W kierunku Zakrzowa kursuje pociąg zdawczy do tamtejszego Polaru. Dziś stacja obsługuje pociągi do Kluczborka i do Trzebnicy. Budynek dworca wyremontowano w 2009 r. w ramach uruchomienia linii do Trzebnicy. Czynna jest tylko jedna nastawnia od strony Oleśnicy która kieruje także ruchem do Trzebnicy.
Dla miłośników załączam schemat stacji: KLIK
na zdjęciu: budynek dworca w obecnej formie (po renowacji)
źródła tekstów i zdjęć: *wikipedia.org *dolny-slask.org.pl *semaforek.kolej.org.pl
OC Hall of Fame: FTF: straznik STF: MPK_TEAM TTF: Zawsze25
Kesz:
Skrzynka znajduje się w miejscu bardzo ruchliwym i objętym monitoringiem, więc skorzystaj z kunsztu keszerskiego by nie zdradzać swoich zamiarów. Niczego nie wyrywamy, nie demontujemy, nie używamy żadnej siły, przy szukaniu użyj wzroku i Swoich fałdów pod kopułką a z pewnością logbook szybko do Twych rączek trafi. Odpuść sobie skrzynkę gazową i wszelkie parapety - tam kesza na pewno nie ma. Podczas szukania nie musimy zbliżać się do torów, kesz ukryty w miejscu ogólnodostępnym od strony ulicy. Budynek dworca jest również budynkiem mieszkalnym - nie świecimy po oknach, zachowujemy się jak należy. Maskowanie można spotkać w kilku oczywistych miejscach na tej stacji, jednak tylko jedno z nich zawiera to czego szukasz. Nie zapomnijcie długopisu bo w keszu go nie znajdziecie.
Uwaga, niezbędna będzie pęseta do wyjęcia logbooka, maskowanie przytwierdzone jest na stałe, podejmujemy z niego sam dziennik. Bądźcie delikatni, nie potrzeba żadnej siły.
Powodzenia!