Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Stacja PKP Warszawa-Praga - OP84W1
Kocham Bródno kolejowo
Owner: erykradek
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 84 m. ASL.
 Region: Poland > mazowieckie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Archived
Date hidden: 23-09-2014
Date created: 20-09-2014
Date published: 23-09-2014
Last modification: 11-01-2022
59x Found
1x Not found
1 notes
watchers 2 watchers
85 visitors
38 x rated
Rated as: Excellent
2 x recommended
This cache is recommended by: PUG II BIELANY, Serengeti
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Dangerous Cache  One-minute cache  Take something to write  Monumental place  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Żyję na Bródnie. Gdy o tym głośno mówię, często słyszę psioczenie w stylu: "nienawidzę tych klatek, tej hołoty". Mówią, że dzielnica ciągnie do bezmyślnego życia, siedzenia na ławce, palenia papierosów i picia piwa. Ja Bródno uwielbiam, ze względu na jego bogatą i mało znaną historię nie tylko tą w księgach zapisana, al i moja prywatną, osobistą.

Kesze z cyklu "Kocham Bródno" mają pokazać historię i miejsca Bródna, które w jakiś sposób są mi bliskie lub uważam, że są warte zobaczenia oraz ciekawe. Zapraszam na spacer po moim Brodnie.

 

 

W roku 1862 doprowadzono do prawobrzeżnej Warszawy linie kolejowe:

- z Petersburga do Dworca Wileńskiego

- z Kijowa i Moskwy (Kolej Terespolska) do Dworca Wschodniego. Po wniesieniu w 1875 roku mostu kolejowego łączącego oba brzegi Wisły, wybudowana została w 1877 roku prawobrzeżna Kolej Nadwiślańska łącząca Dęblin z Mławą i granicą pruską.

Budynek stacji Warszawa Praga wybudowany został w 1887 roku, w czasie ogromnej rozbudowy praskiego i wolskiego węzła kolejowego. Obsługiwał nowo wybudowana linię do Mławy. Stąd podróżowano także do lewobrzeżnej Warszawy - przez most kolejowy pod Cytadelą. stacja była wykonana w konstrukcji drewnianej, gdyż usytuowana była w esplanadzie twierdzy i umocnień śliwickich. Przylegała swą 60-cio metrową długością do zadaszonego peronu, w środku posiadała wysoki, przelotowy hal kasowy i poczekalnię. Budynek oflankowany był dwiema wieżyczkami z iglicami. Całość oszalowana profilowanymi deskami z ozdobnym wykończeniem naroży i obramowań otworów, stwarzała wrażenie uzdrowiskowej architektury Nałęczowa. Obiekt stał w otoczeniu wysokich drzew.

Dziś po tamtym budynku nie ma śladu. Stacja Warszawa Praga jest jedną z trzech stacji rozrządowych na terenie Warszawy i największą z nich. Stacja posiada 2 górki rozrządowe, do obsługi połączeń północ-południe. Na stacji zatrzymują się pociągi Kolei Mazowieckich oraz Szybkiej Kolei Miejskiej w relacji Warszawa-Legionowo. Do stacji PKP Warszawa Praga można dojechać autobusem 204 (PKP Praga). W 2009 r. stacja została zmodernizowana, rozebrano stary peron przy torach dla linii dalekobieżnych. Ruch dalekobieżny aktualnie odbywa się po tych samych torach, co podmiejski.

 

 Polecam podejmowanie tego kesza w dzień. Taki widok szkoda przegapić ;)

 

 

 

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Warszawa Praga
Warszawa Praga 1
tu szukaj