Stacja w tym miejscu istniała już od 15.11.1868 roku pod nazwą Szarley. Przechodził wtedy fragment Kolei Prawoodrzańskiej lub inaczej Kolej Prawego Brzegu Odry (niem. Rechte-Oder-Ufer-Eisenbahn, w skrócie ROUE). Była to druga po Kolei Górnośląskiej linia kolejowa łącząca Wrocław z Górnym Śląskiem. Została zbudowana przez spółkę akcyjną Towarzystwo Kolei Prawego Brzegu Odry (Rechte Oder Ufer Eisenbahn Gesellschaft). Przebiega ona na trasie Wrocław - Oleśnica - Lasowice Małe Oleskie - Fosowskie - Tarnowskie Góry - Bytom - Chorzów - Siemianowice Śląskie - Katowice-Szopienice - Katowice-Murcki - Tychy - Pszczyna - Czechowice-Dziedzice. Została oddana do użytku w latach 1865-1872.
Od 1925 roku przebiegała tędy linia kolejowa Chorzów Stary - Radzionków sama stacja zaś 26.06.1926 zmieniła nazwę na Szarlej. W podczas okupacji nawa stacji brzmiała Deutsch Piekar (sąsiednia stacja nazywała się Deutsch Piekar Hp - czyli główne). Od 20.03.1945 przemianowano stację na Piekary Śląskie Szarlej i taka nazwę nosi do dziś. Obecnie stacja obsługuje bocznicę dla magazynu paliw wybudowanym na terenie starej kopalni Radzionków-Powstańców Śląskich. Budynek stacji wraz z okolicznymi zabudowaniami gospodarczymi są zamieszkane. Po krawędziach peronowych nie ma już śladu, na terenie stacji znajdował się zsyp materiałów budowlanych dla zamkniętej kopalni.
Kesz jest częścią projektu "Piekarskie Dworce Kolejowe" którego finałem jest skrzynka Piekary Śląskie Wąskotorowe - OP84QD. Jej zdobycie jest konieczne do odnalezienia finałowej skrzynki projektu. Zapisz liczbę z logbooka!!
Odległość z kesza do wskazanej lokalizacji stacji wynosi 131 metrów azymut zaś 328o. W pobliżu miejsca ukrycia skrzynki znajdowała się stacja Górnośląskich Kolei Wąskotorowych "Wapiennik". Dla trzech pierwszych certyfikaty. SOKiści nie śpią, nie spal kesza.