Marka Stoewer jest jednym z najpopularniejszych symboli dawnego Szczecina.
Produkowane tutaj samochody zadziwiały Europę komfortem i innowacyjnymi rozwiązaniami.
Zanim jednak w 1898 roku pierwszy samochód opuścił halę fabryczną firma założona przez Bernharda Stoewera ojca produkowała już znane na całym świecie maszyny do szycia i pisania oraz popularne rowery „Greif”.
Swym synom Emilowi i Bernhardowi juniorowi powierzył prowadzenie nowo wybudowanej fabryki przy Falkenwalderstrasse dzisiejszej al. Wojska Polskiego.
Młodzi Stoewerowie niemal od razu zainteresowali się produkcją samochodów.
Z ich fabryki wyjeżdżały samochody, którymi zachwycała się cała Europa, Australia i Ameryka. Wśród egzemplarzy, które opuściły fabrykę były również samochody produkowane dla niemieckiego wojska – lekkie standardowe samochody terenowe, które były tak udaną konstrukcją, że produkowały je w kooperacji ze Stoewerem również fabryki BMW i Hanomag.
Powstał tu rajdowy mistrz, model D7 z silnikiem lotniczym pod maską o pojemności 11 litrów. Pierwszymi modelami, które miały na masce figurkę Gryfa były wyprodukowane w latach 20 auta z serii S i G.
Prawdziwym przebojem dostępnym już nie tylko dla elit, był popularny model V5.
Można go dziś obejrzeć w Muzeum Techniki i Komunikacji przy ul. Niemierzyńskiej.
Opis kesza:
Kesz na kordach +/- 5 m - raczej mikro, ale trzy certy udało się wtłoczyć. Spojler zdjęciowy nie za dużo Wam powie, dlatego dajemy jeszcze jedną małą podpowiedź: szukaj nisko.
Prosimy, zrób tak, żeby logbook był zawsze na dole .
Projekt Gryf został zorganizowany przy współudziale Nadleśnictwa Trzebież oraz Transgranicznego Ośrodka Edukacji Ekologicznej.