Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Przesunięty tunel - OP80KX
najpierw zbudowany, potem przesunięty
Owner: Maciek_B
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 106 m. ASL.
 Region: Poland > mazowieckie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Time required: 0:10 h    Distance to travel: 0.20 km
Date hidden: 12-04-2014
Date created: 12-04-2014
Date published: 12-04-2014
Last modification: 04-04-2024
158x Found
1x Not found
3 notes
watchers 3 watchers
101 visitors
107 x rated
Rated as: Good
1 x recommended
This cache is recommended by: PaaaP
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Accessible for disabled  Bike  One-minute cache  Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description EN PL

Nowo powstała ulica Nowolazurowa (ta wspaniała nazwa podobno nie jest jeszcze ostateczna) - oprócz obstawienia do granic absurdu ekranami dźwiękoszczelnymi (do czego nawiązuje inny kesz) ma jeszcze jedną ciekawostkę - jest nią tunel pod torami kolejowymi linii Warszawa - Poznań, w pobliżu stacji Warszawa - Ursus Północny. Co w nim nadzwyczajnego ? Po pierwsze to, że nie jest od prostopadły do torów, ale (co dość rzadko spotykane) przebiega pod nimi ukosem.

Ale najciekawsza była technologia jego budowy. Górą przebiega bardzo uczęszczana linia kolejowa, jeżdżą tędy zarówno lokalne pociągi do Błonia, Sochaczewa, Łowicza, jak i dalekobieżne ekspresy do Poznania czy Berlina. Aby zminimalizować utrudnienia związane z długim wyłączaniem ruchu kolejowego, zdecydowano się na nietypową operację. Betonową konstrukcję tunelu zbudowano najpierw nie w docelowym miejscu, ale obok. Następnie po zamknięciu linii kolejowej rozebrano jej fragment wraz z nasypem, wybetonowano podłoże tunelu, potem - co najciekawsze - wsunięto gotowy tunel na jego właściwe miejsce, a później odtworzono nasyp kolejowy i tory. Dzięki takiemu sposobowi działania całą operację udało się zamknąć w... nieco ponad tydzień (począwszy od długiego weekendu 15 sierpnia 2012 i trochę po nim). Jak to możliwe, że wykonano to w takim tempie ? Pewnym wytłumaczeniem może być fakt, że był to fragment inwestycji drogowej, zapewne konieczne było płacenie kolejarzom za czasowe wyłączanie ruchu i kierowanie pociągów na objazdy. Była więc presja, aby zakończyć to jak najszybciej. Zapewne gdyby inwestycje wykonywało samo PKP nikt by się tak nie spieszył, wszystko robiono by bardziej ‘bezstresowo’ a pasażerowie musieliby przez dobrych kilka miesięcy jeździć objazdami :)

Zdjęcia i filmiki z niecodziennej operacji przesuwania tunelu można znaleźć między innymi tutaj:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=528872&page=60

A artykuł tutaj: 

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,10-500-ton-wsuneli-pod-nasyp-16-godzinna-akcja-w-przyspieszeniu,55238.html

Jak zauważył jeden z internautów, samo przesunięcie tunelu nie wymagało wcale dużej siły;)Wystarczył jeden człowiek, który dokonywał tego przy pomocy łomu;)(na filmiku w powyższym artykule widać to około 01:55).

Uwaga ! Skrzynka znajduje się na terenie ogólnodostępnym, jej podjęcie nie jest niebezpieczne, jest dostępna bezpośrednio z chodnika. Nie należy w żadnym wypadku nawet próbować wspinać się na nasyp linii kolejowej, ani tym bardziej wchodzić na tory, gdyż grozi to śmiercią (ruch na tej linii jest bardzo intensywny) ! Autor skrzynki oraz właściciele serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne postępowanie osób, które wbrew niniejszym zaleceniom będą próbowały wchodzić na tory !

Pictures
tunel
i z drugiej strony