Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Przesunięty tunel - OP80KX
najpierw zbudowany, potem przesunięty
Eigenaar: Maciek_B
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 106 meter NAP
 Provincie: Polen > mazowieckie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Tijdelijk niet beschikbaar
Tijd: 0:10 h    Lengte: 0.20 km
Geplaatst op: 12-04-2014
Gemaakt op: 12-04-2014
Gepubliceerd op: 12-04-2014
Laatste verandering: 30-04-2024
158x Gevonden
1x Niet gevonden
3 Opmerkingen
watchers 3 Volgers
101 x Bekeken
107 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
1 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: PaaaP
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Accessible for disabled  Bike  One-minute cache  Fixed by magnet 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving EN PL

Nowo powstała ulica Nowolazurowa (ta wspaniała nazwa podobno nie jest jeszcze ostateczna) - oprócz obstawienia do granic absurdu ekranami dźwiękoszczelnymi (do czego nawiązuje inny kesz) ma jeszcze jedną ciekawostkę - jest nią tunel pod torami kolejowymi linii Warszawa - Poznań, w pobliżu stacji Warszawa - Ursus Północny. Co w nim nadzwyczajnego ? Po pierwsze to, że nie jest od prostopadły do torów, ale (co dość rzadko spotykane) przebiega pod nimi ukosem.

Ale najciekawsza była technologia jego budowy. Górą przebiega bardzo uczęszczana linia kolejowa, jeżdżą tędy zarówno lokalne pociągi do Błonia, Sochaczewa, Łowicza, jak i dalekobieżne ekspresy do Poznania czy Berlina. Aby zminimalizować utrudnienia związane z długim wyłączaniem ruchu kolejowego, zdecydowano się na nietypową operację. Betonową konstrukcję tunelu zbudowano najpierw nie w docelowym miejscu, ale obok. Następnie po zamknięciu linii kolejowej rozebrano jej fragment wraz z nasypem, wybetonowano podłoże tunelu, potem - co najciekawsze - wsunięto gotowy tunel na jego właściwe miejsce, a później odtworzono nasyp kolejowy i tory. Dzięki takiemu sposobowi działania całą operację udało się zamknąć w... nieco ponad tydzień (począwszy od długiego weekendu 15 sierpnia 2012 i trochę po nim). Jak to możliwe, że wykonano to w takim tempie ? Pewnym wytłumaczeniem może być fakt, że był to fragment inwestycji drogowej, zapewne konieczne było płacenie kolejarzom za czasowe wyłączanie ruchu i kierowanie pociągów na objazdy. Była więc presja, aby zakończyć to jak najszybciej. Zapewne gdyby inwestycje wykonywało samo PKP nikt by się tak nie spieszył, wszystko robiono by bardziej ‘bezstresowo’ a pasażerowie musieliby przez dobrych kilka miesięcy jeździć objazdami :)

Zdjęcia i filmiki z niecodziennej operacji przesuwania tunelu można znaleźć między innymi tutaj:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=528872&page=60

A artykuł tutaj: 

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,10-500-ton-wsuneli-pod-nasyp-16-godzinna-akcja-w-przyspieszeniu,55238.html

Jak zauważył jeden z internautów, samo przesunięcie tunelu nie wymagało wcale dużej siły;)Wystarczył jeden człowiek, który dokonywał tego przy pomocy łomu;)(na filmiku w powyższym artykule widać to około 01:55).

Uwaga ! Skrzynka znajduje się na terenie ogólnodostępnym, jej podjęcie nie jest niebezpieczne, jest dostępna bezpośrednio z chodnika. Nie należy w żadnym wypadku nawet próbować wspinać się na nasyp linii kolejowej, ani tym bardziej wchodzić na tory, gdyż grozi to śmiercią (ruch na tej linii jest bardzo intensywny) ! Autor skrzynki oraz właściciele serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne postępowanie osób, które wbrew niniejszym zaleceniom będą próbowały wchodzić na tory !

Afbeeldingen
tunel
i z drugiej strony