Dwa stalowe potwory jeden kolejowy, a drugi dla pieszych i ruchu kołowego. Widać, że most ma swoje lata. Myśl inżynieryjna jest już całkiem inna. Poza tym jest nitowany, czego już w nowych konstrukcjach nie zobaczymy.
Mosty spinają oba brzegi nowego odcinka Kanału Bydgoskiego (zbudowanego w 1913 r.) w zachodniej części Bydgoszczy na osiedlu Flisy. Obiekty usytuowane są skośnie do Kanału Bydgoskiego (44°).
Mostem kolejowym przebiega linia kolejowa nr 18 Kutno – Bydgoszcz – Piła, natomiast drogowym ulica Mińska. Około 350 m na zachód od mostu znajduje się przystanek kolejowy Bydgoszcz Zachód. W sąsiedztwie obiektu znajduje się śluza Czyżkówko na Kanale Bydgoskim.
W 1945 roku most uległ niewielkim uszkodzeniom w wyniku działań wojennych, lecz po naprawie przywrócono go do eksploatacji rok później. W 1973 dawny kratownicowy most kolejowy na skutek braku możliwości zawieszenia trakcji elektrycznej zdemontowano, a w jego miejscu zbudowano nowy most kolejowy o formie nawiązującej do starszego. Zdemontowane przęsło starego mostu ułożono po północnej stronie linii kolejowej, a PKP podarowały je miastu, które 5 lat później zadecydowało o wykorzystaniu go do budowy mostu drogowego po podjęciu decyzji o przedłużeniu ulicy Mińskiej do ul. Bronikowskiego. Autorem projektu był mgr inż. Konrad Kubiński z Biura Projektów Kolejowych w Gdańsku
więcej na temat: http://pl.wikipedia.org/wiki/Most_kolejowy_nad_Kanałem_Bydgoskim
W logbooku jest jedna z 10 cyferek potrzebnych do rozszyfrowania położenia skarbu finałowego.Cyferki się powtarzają w celu uniknięcia problemów z podjęciem finału w przypadku ewentualnego zaginięcia któregoś z keszy.
O keszu: , wskazują most drogowy.
Kesz - ukryty na kordach +/- 4m. magnetyk