Gdańsk Nowy Port – nieczynna stacja końcowa Szybkiej Kolei Miejskiej (zawieszona od 14 grudnia 2002), leżąca w dzielnicy Nowy Port.
Stacja znajduje się na obszarze Nowego Portu, dysponuje jednym peronem (odjazdy i przyjazdy pociągów SKM odbywały się w ruchu wahadłowym z jednego toru). W bliskim sąsiedztwie stacji (dojście przez ulicę Podjazd) przebiega ulicą Oliwską linia tramwajowa łącząca Nowy Port z Brzeźnem i Wrzeszczem. Przystanek obsługiwał obszar portowo-przemysłowy nad Kanałem Portowym vis-a-vis Westerplatte i pobliski zespół szkół ogólnokształcących.
Stacja była końcową stacją linii kolejowej linii Gdańsk Brama Nizinna–Nowy Port (linia kolejowa nr 249), zbudowanej w 1867. Była to głównie stacja towarowa.
Budynek dworca został zniszczony w trakcie walk o Gdańsk w 1945. Po zniszczeniach wojennych, przebudowie Nabrzeża Oliwskiego i poszerzeniu Kanału Portowego, przebudowano torowisko. Część pasażerska stacji stała się końcowym przystankiem osobowym dla uruchomionej w 1951 SKM.
W trakcie remontu dojazdu do Terminala Promowego w Nowym Porcie, który miał miejsce latem 2007, całkowicie zdemontowano tor między p.o. Gdańsk Brzeźno a p.o. Gdańsk Nowy Port. W praktyce oznacza to, że p.o. Gdańsk Nowy Port ulegnie całkowitej fizycznej.
Koordynaty GPS wskazują miejsce historyczne: przystanek SKM. Skrzynkę pilnuje trzech strażników na przystanku.
Nie magnetyk. Łopata, też nie będzie potrzebna.
W skrzynce jest mniejsze pudełko z dziennikiem.
Skrzynka jest częściowo zamaskowana, proszę po podjęciu kesza, równie dobrze zamaskować przed Mugolami :-)
Uwaga, miejsce jest bardzo zaniedbane i zapuszczone. Okoliczne śmieci na porządku dziennym. Niedogodności, rekompensuje widok na przeciwległy brzeg, Westerplatte.