Fikcyjna Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie (ang. Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry) – uczelnia kształcąca przyszłych czarodziejów, mieszcząca się w zamku o nazwie Hogwart. Hogwart został wymyślony przez J. K. Rowling, autorkę Harry'ego Pottera.
Do roku 1997 na stanowisku dyrektora Hogwartu pozostawał Albus Dumbledore. Po jego śmierci dyrektorem został Severus Snape, o czym poinformował Prorok Codzienny. Snape był dyrektorem w tomie Harry Potter i Insygnia Śmierci. Szkoła zlokalizowana była w średniowiecznym zamku, położonym gdzieś w Szkocji; dokładną lokalizację znali tylko interesanci. Jak sugeruje dokument telewizyjny zrealizowany przez Discovery Channel, inspiracji autorka szukała w szkockiej Gordonstoun School.
Hogwart był szkołą, do której trafić mogły osoby, które przejawiały zdolności magiczne i ukończyły szkolenie w zakresie podstawowym. Hogwart zastępował naukę w college'u. Do Hogwartu trafiały dzieci w wieku jedenastu lat, a nauka trwała lat siedem. W trakcie edukacji uczniowie podchodzili do dwóch ważnych testów: SUM-ów, pisanych w piątej klasie, sprawdzających wiedzę ucznia, oraz Owutemów – najważniejszych egzaminów, porównywalnych do matury. Hogwart był placówką koedukacyjną. Uczęszczać do niego mogły zarówno dzieci czarodziejów, jak i dzieci mugoli mające choć kroplę krwi czarodziejów, przez co wykazujące odpowiednie predyspozycje.
Kesz: duża skrzynka. Zawartość startowa: logbook, ołówek, temperówka (nie na wymianę), certyfikaty znalazcy, oddzielne certyfikaty dla młodzieży, kilka fantów, karty z wizerunkami postaci z filmu i kilka GK - Profesor Severus Snape, Troll in the Bathroom, Profesor Filius Flitwick 1 i 2, Dragon's Escape, 25 peset 1982, Pirat Duna Verde, Kazik. Kordy fałszywe.
Jeśli zabierasz jakiś fant lub kartę, wrzuć coś od siebie.
Na projekt składa się 11 skrzynek, w których sa podpowiedzi do finału.
W logbookach skrzynek są podpowiedzi do skrzynki finałowej. Z liter w logbookach możesz utworzyć nazwisko jednego z bohaterów cyklu. Cyfry przy tych literach należy podstawić do wzoru:
N 52 BD.EOE
E 16 UR.MDL
UWAGA: Jeśli jeszcze nie masz dosyć, a właśnie atakujesz finał, to w logbooku znajdują się hasła do rozwiązania poniższego logogryfu. Zapisz lub zrób fotkę, nie zabieraj! W drodze z Hogwartu do domu na pewno znajdziesz czas na chwilę relaksu.
LOGOGRYF
Miejsce wpisywania właściwych odpowiedzi musisz ustalić sam.
Warto się pobawić i pozostać jeszcze chwilę w zaczarowanej krainie.
Logogryf rozwiązujesz tylko i wyłącznie dla własnej przyjemności, taki mały bonusik.
POWODZENIA!
W skład projektu wchodzą:
1. Peron 9 3/4
3. Nora
5. Jezioro
6. Zakazany Las
10. Gospoda pod Trzema Miotłami
11. Hogwart
09.12.2014 Zmiana fałszywych kordów ze względów bezpieczeństwa, w razie gdyby ktoś się zapędził.