ET22 to lokomotywa elektrycza towarowa (stąd ET w nazwie), nazywana popularnie Bykiem lub Helmutem. Wlatach 1969-1989 zakłady PaFaWag we Wrocławiu wyprodukowały 1184 sztuki ET22 (z czego 20 trafiło do Maroka), a więc jest to najliczniej reprezentowana lokomotywa na polskich torach i właśnie ją najczęściej można spotkać na eSeŁce. Jeśli już zobaczycie ET22, to będzie ona najpewniej zielono-zielona (klasyczne malowanie), lub niebieska (nowe malowanie w PKP Cargo), mogą być też w innych kolorach u prywatnych przewoźników, a w Maroku były brązowo-beżowe (ale takich raczej nie spotkacie na eSeŁce).
A skrzynka to mobilniak, obowiązują następujące zasady:
1. Żeby zalogować znalezienie, nie wystarczy się wpisać do logbooka, należy też gdzieś skrzynkę przenieść (chociaż kilkadziesiąt metrów).
2. Skrzynkę przenieś i ukryj gdzieś w pobliżu linii S-Ł (Skierniewice - Mszczonów - Tarczyn - Góra Kalwaria - Pilawa - Stoczek Łukowski -Łuków) - mile widziane ukrycie w pobliżu jakiejś ciekawostki kolejowej, w ostateczności może być też w innej eSeŁkowej skrzynce.
3. Nie wywoź poza S-Ł!!!
4. Podaj w logu nową lokalizację skrzynki - współrzędne, oraz informacje, które uznasz za potrzebne do jej znalezienia (podpowiedź, spoiler itp.)
5. Miłej zabawy :-)
UWAGA! Skrzynka prawdopodobnie znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie używanych torów kolejowych, zachowaj maksymalną ostrożność i nie wpadnij pod jakąś ET22!!!
Aha, certyfikaty są malutkie ze względu na rozmiar skrzynki, ale za to jest ich więcej niż standardowo - dla pierwszej siódemki znalazców.