Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Baza w Ringway - OP73C9
Najkrótszą drogą
Właściciel: kuczol
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 91 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Czas: 0:20 h    Długość trasy: 0.08 km
Data ukrycia: 15-11-2013
Data utworzenia: 18-10-2013
Data opublikowania: 15-11-2013
Ostatnio zmodyfikowano: 18-05-2016
89x znaleziona
0x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 5 obserwatorów
89 odwiedzających
64 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

"Najkrótszą drogą" tak brzmiało hasło polskiej jednostki spadochronowej, która walczyła "za kraj" poza Jego granicami.
To również tytuł książki gen. Stanisława Sosabowskiego, dowódcy i założyciela 1 Samodzielnej Brygady Spadochronowej
...no i oczywiście cykl skrzynek opowiadających historię niedocenionych bohaterów.

Po tygodniowym wstępnym szkoleniu spadochronowym w Largo House, żołnierze wyjeżdżali na praktyczne szkolenie spadochronowe, czyli skoki do ośrodka szkolenia spadochronowego RAF-u w Ringway koło Manchesteru. Zajęcia na lotnisku były tak zorganizowane i wyliczone, że w ciągu czternastu dni spadochroniarz miał wykonać pięć skoków.
Po dotarciu do Bazy, kursanci jechali prosto na lotnisko i po sprawdzeniu poziomu ich przygotowania do skoków, odbywał się lot zapoznawczy samolotem typu Whitley. Były to samoloty bombowe, dwusilnikowe, starego typu, wycofane z lotów bojowych i przystosowane do zrzutu skoczków. Każdy samolot zabierał dziesięciu skoczków i posiadał 10 taśm do których przypinane były taśmy wyciągające spadochron z pokrowca.
Wyskok z samolotu odbywał sie przez otwór w podłodze z pozycji siedzącej. Spadochrony układały i przygotowywały do skoku kobiety ze służby pomocniczej. Każdy skoczek posiadał tylko jeden spadochron. Anglicy skacząc z niskiego pułapu- co skracało lot na spadochronie, czas w którym skoczek był bezbronny i narażony na ogień przeciwnika- uważali, że spadochron zapasowy i tak nie zdąży się rozwinąć. Przed samolotem instruktor sprawdzał zapięcie zamka centralnego i przypominał jak w bezpieczny sposób opuścić samolot i wylądować na ziemi. Pierwszy skok wykonywano z reguły z 800 stóp, trzeci z 600 a czwarty i piąty z 400.
Warunkiem ukończenia kursu spadochronowego było wykonanie pięciu skoków, jeśli żołnierz nie spełnił tego wymogu musiał powtórzyć cały kurs od początku.


Skrzynka znajduje się na kordach,  na terenie  byłej jednostki wojskowej, w sąsiedztwie głównej bramy, która jest jednym z nielicznych śladów dawnych działalności. Teren w bardzo małej części jest ogrodzony siatka, pozostałość stoi otworem. 
 
17.05.2016 Serwis: nowy logbook i nowe miejsce ukrycia. 
 
W skrzynce znajduje się informacja, która pozwoli odnaleźc Kaprala Thomasa Chambersa-OP73CA.
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.