Tp4 to polskie oznaczenie na pruską lokomotywę G8. Była to najliczniejsza i najbardziej udana seria pruskich parowozów. Około roku 1970 PKP zaczęło wycofywać te maszyny ze swojego taboru. Były one chętnie kupowane przez kolej piaskową Przedsiębiorstwa Materiałów Podsadzkowych i Przemysłu Węglowego. Jeden z nich dotrwał w czynnej służbie do 26 listopada 1983 r i po ciężkiej służbie stoi teraz jako pomik przy przejeździe kolejowym w Pyskowicach.
Skrzynka mała ukryta w parowozie. Dla pierwszego poszukiwacza certyfikat FTF.
Po wdrapaniu się na most można dojść do skansenu kolejowego, w którym można znaleźć wiele innych ciekawych maszyn.
Szczególne podziękowania dla HaCka i Zmory za reaktywację kesza. Dzięki ludziom takim jak Wy świat staje się lepszym miejscem!
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.