Jednotorowa linia kolejowa łącząca Toporów z Międzyrzeczem o długości 42 km została oddana do eksploatacji 1 sierpnia 1909 roku.Wśród dość licznych mostów kolejowych i wiaduktów powadzonych przez bagienne tereny związane z jeziorami Łagowskim i Ciecz na szczególną uwagę zasługuje most kolejowy nad ul. Mostową w Łagowie o długości 40 m. Sam most jak i widok z niego godne zobaczenia (np. zamek Joannitów). Warto też przyjrzeć się infrastrukturze kolejowej po której czasem jeździ pociąg do pobliskiej kopalni węgla brunatnego.
Poprzedni kesz o tej samej nazwie często ginął pewnie dlatego że miejsce jest popularne i ciężko podemować w tajemnicy. Z tego powodu postanowiłem utrudnić i uatrakcyjnić zdobywanie.
Będąc na górze należy zwrócić uwagę na ilość szyn ułożonych równolegle- jest to brakująca liczba do współrzędnych skrzynki która jest gdzieś w okolicy. Ważna jest też ilość "krzyży" na jednej z dwóch barierek, a także ilość podpórek tej barierki. Współrzędne to:
N 52stopnie 20,_ _ 9 minut gdzie brakujące dwie cyfry to liczba szyn
E 15stopni 18,_ _ _ minut gdzie brakująca "trzycyfrowa" liczba to suma "krzyży" i podpórek (jest to także tytuł ballady rockowej znanego polskiego zespołu)
Jeszcze taka uwaga dotycząca szyn: liczymy te które leżą w pozycji zwyczajnej a nie do góry nogami.