Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Korswandt - Wolgastsee - OP6CDF
Właściciel: pabloone
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 15 m n.p.m.
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Potrzebna łopatka

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Korswandt (Niemcy, wyspa Uznam)

Jadąc przez dawne przejście graniczne Świnoujście-Ahlbeck po przejechaniu 2,1 km, tuż za sklepem sieciowym SKY, skręcamy na lewo przemieszczając się w kierunku na na Anklam, Usedom. Samochodem jedziemy główną trasą. Jeśli natomiast podróżujemy rowerem to tuż za sklepem Sky jest przejazd kolejowy uzdrowiskowej kolejki UBB i tam trasa samochodowa prowadzi z lewej strony, a ścieżka rowerowa z prawej. Obie drogi kierują się ostro pod górę. Na tych trasach po dalszych 2,9 km docieramy do miejscowości Korswandt, położonej nad jeziorem Wolgastsee (autem wjeżdżamy bezpośrednio do centrum, a rowerem z trasy rowerowej przy wyjeździe z lasu skręcamy w lewo) . W centrum miejscowości skręcamy w lewo na parking i jezioro. Tuż za parkingiem przy jeziorze jest niewielka piaszczysta plaża z płytkim, przyjaznym i bynajmniej niezatłoczonym kąpieliskiem. Obok hotelu i usytuowanej przy brzegu kawiarni jest wypożyczalnia sprzętu wodnego. Można więc pływać jak kto woli kajakiem lub rowerem wodnym. Jezioro ma powierzchnię 45 hektarów, a jego maksymalna głębokość wynosi 12 metrów. Niezwykłą atrakcją tego miejsca jest trasa spacerowa lub jak kto woli rowerowa wokół jeziora, licząca nieco ponad 4 km. Cienista droga wśród bukowego starodrzewiu, olch , potężnych dębów oraz różnych odmian drzew iglastych z ciemnym lasem iglastym na jednym z odcinków robi ogromne wrażenie i swym pięknem wyzwala niesamowitą radość życia.

Nieco ponad 200 metrów od skrętu do jeziora jadąc dalej główną trasa w kierunku na Usedom, Anklam, skręcamy na lewo w pierwszą drogę aby dotrzeć o finalizowanej inwestycji sportowo-rekreacyjnej – wielkiego pola golfowego w Korswandt.

Warto podkreślić, że teren nad jeziorem od jego północno-wschodniej strony przebiega wzdłuż dawnej granicy i tuż za odcinkiem ciemnego iglastego lasu skręcając rowerem na prawo można dojechać do świnoujskiego ujęcia wody pitnej „Granica „ i dalej do Świnoujścia wjeżdżając do miasta od od strony ulicy Rycerskiej.

(Źródło: wyspiarzniebieski.pl)

Od siebie dodam że ścieżka rowerowa jest świetna i będąc na Uznamie wielką szkodą byłoby tam nie zawitać. Warto udać się dalej w kierunku Kamminke, mijając pole golfowe. Jeszcze lepiej będzie chyba przejechać od drugiej strony czyli zaczynając na w Kamminke lub na przejściu Świnoujście - Garz kierując się w kierunku Ahlbeku.

Kesz:

Aby go znaleźć koniecznie trzeba podejrzeć zdjęcia, gdyż w Niemczech nie mogłem dokładnie wyznaczyć koordynatów (potrzebuję połączenia GPRS). Wskazują one na plażę, dalej patrz foto.

Kesz jest zakopany pod drzewem, na pagórku, na prawo od drogi wokół jeziora, kilkanaście metrów na prawo od plaży.

(na pierwszego znalazcę czeka mały zestaw imprezowy =))

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.