Las (oznaczany także Las47, Ty) – polski parowóz wąskotorowy, produkowany w latach 1948-1958, przeznaczony do pracy głównie na kolejach leśnych o prześwicie toru 600/700/750/760 mm. Parowóz posiadał układ osi i silników Cn2t.
Parowóz został skonstruowany w latach 1947-48 w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie na bazie parowozu Ryś konstrukcji niemieckiej. Główną zmianą było zastosowanie trzech osi w miejsce dwóch, przez co nacisk na szyny zmniejszył się o 1,5 t przy zachowaniu takiej samej mocy i siły pociągowej. Dzięki temu, parowóz mógł być eksploatowany na liniach o słabszej nawierzchni, zwłaszcza kolejach leśnych, dlatego otrzymał fabryczną nazwę Las[1]. Pierwsze dwa prototypowe parowozy wyprodukowano w 1948 roku. Na kolejach leśnych i przemysłowych bywały oznaczane serią Ty, wzorem oznaczeń PKP, aczkolwiek parowozy te nie pracowały na PKP[1].
Kesz: Skrzyneczka multi z uwagi na dwa etapy - Początek i Finał
Keszyk zakładany w spontanie ,wiec dopiero na miejscu zauwazyłem że nie bardzo jest gdzie ukryć skrzyneczke normalną ,a poza tym samo wejście do lokomotywy jest ograniczone z uwagi na fakt ze znajduje sie ona na terenie przedszkola ,wiec teren jest zamykany po godz 16.
Pierwszy etap to mikro magneto umieszczone na obszarze + - 15m od wejścia
Etap drugi to skrzyneczka mała schowana w drzewie
Aby odnależc skrzyneczke finałową wystarczy odnależć mikrusa który skrywa kordy do etapu numero 2 (potrzebna bedzie penseta aby nie uszkodzic podpowiedzi przed nastepnym moim przyjazdem)
Spoilera do finału nie bedzie bo foto z tel w nocy wyszło bardzo nie wyrażne ,a i tak byc nie musi --domyślicie sie:) w drzewie zasłonięte na tyle ile to mozliwe
PS.
Podpowiedz zostanie zalaminowana przy najbliższej mozliwej okazji bo laminatora przy spontanach ze sobą nie mam.