OC logo
Banner
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
Tradycyjna
difficulty terrain
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Stocznia Rzeczna - OP5D7A
Niegdyś olbrzymi zakład
Właściciel: mateusz.z
compass Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne. (WGS84)
altitude Wysokość: 52 m n.p.m.
location Województwo: Polska > mazowieckie
type Typ skrzynki: Tradycyjna
size Wielkość: Normalna
status Status: Tymczasowo niedostępna
hidden Data ukrycia: 20-11-2012
creation-date Data utworzenia: 20-11-2012
last-mod Ostatnio zmodyfikowano: 13-10-2016
znaleziona 31x znaleziona
nieznaleziona 0x nieznaleziona
komentarz 2 komentarze
watchers 4 obserwatorów
visits 0 odwiedzających
votes 23 x oceniona
score Oceniona jako: znakomita
rekomendowana 2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: keram58, tadeusz.z
Aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki,
musisz się zalogować.
attributes Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Można zabrać dzieci  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Miejsce historyczne  Dostępna rowerem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC. link
description Opis PL

 

Tradycje płockiego przemysłu stoczniowego sięgają lat dwudziestych naszego stulecia. Wtedy to po lewej stronie Wisły powstały pierwsze prywatne warsztaty naprawy i budowy drewnianych barek rzecznych, które funkcjonowały do wybuchu II Wojny Światowej i stanowiły początek Płockiej Stoczni Rzecznej. Podczas okupacji Niemcy produkowali w niej sekcje łodzi podwodnych i okręty patrolowe a u schyłku wojny opuszczając w pośpiechu miasto wysadzili w powietrze urządzenia i zatopili tabor rzeczny. Po wojnie grupa entuzjastów przystąpiła do porządkowania oraz uruchomienia zakładu. Nie mając odpowiedniego wyposażenia i sprzętu ówczesna załoga zdołała wyremontować ponad 180 jednostek pływających. Większości z nich stanowiły barki wydobyte z dna Wisły i portu. Lata 60 to okres przebudowy i modernizacji zakładu. Utworzono wówczas warunki do budowy coraz większej ilości różnorodnych jednostek, od drewnianych do stalowych, z napędem i bez, o tonażu początkowo od 200 ? 500 t, wzrastającym w kolejnych latach od 1300 do 3000. Wtedy to Płocka Stocznia Rzeczna stała się największą śródlądową stocznią w Polsce i jedną z największych śródlądowych stoczni w Europie. W swoim ponad pięćdziesięcioletnim dorobku Płocka Stocznia Rzeczna wybudowała wiele jednostek o różnym stopniu skomplikowania; od prostych barek do przewozu ładunków masowych, barek do przewozu kontenerów, paliw lotniczych, barek typu Ro-ro, pływających warsztatów, oczyszczalni wód zaolejonych szaland, frachtowców, promów kolejowo-drogowych, lodołamaczy i pchaczy, z chemikaliowcami do przewozu chemikaliów o dużej skali lotności włącznie. Wykonano również tysiące ton różnorodnych konstrukcji stalowych, np.: mostów składanych, mostów stacjonarnych, konstrukcji hal, konstrukcji przemysłowych itp. Realizując zamówienia Armatorów z różnych krajów (Belgia, Dania, Holandia, Francja , Norwegia, Niemcy) nawiązano współpracę z uznanymi na świecie towarzystwami klasyfikacyjnymi, takimi jak: Lloyd?s Register of Shipping, Germanischer Loyd, Bureau Verities, Det Norske Veritas, Polski Rejestr Statków. W lipcu 1998 roku w wyniku połączenia kapitałów i doświadczeń znanych polskich firm Centromor S.A. z Gdańska i Mostostal Płock S.A. z Płocka, przejmując zarówno majątek dawnej Płockiej Stoczni Rzecznej jak i jej najlepsze tradycje w budowie i remontach statków rzecznych i rzeczno-morskich, produkcji konstrukcji stalowych, hydrotechnicznych i wyposażenia okrętowego, powstała spółka z ograniczoną odpowiedzialnością o nazwie CENTROMOST Stocznia Rzeczna w Płocku.

 

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
SPOILER