Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Stocznia Rzeczna - OP5D7A
Niegdyś olbrzymi zakład
Eigenaar: mateusz.z
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 52 meter NAP
 Provincie: Polen > mazowieckie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Normaal
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 20-11-2012
Gemaakt op: 20-11-2012
Gepubliceerd op: 20-11-2012
Laatste verandering: 11-04-2017
31x Gevonden
0x Niet gevonden
2 Opmerkingen
watchers 3 Volgers
4 x Bekeken
23 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
1 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: tadeusz.z
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

 

Tradycje płockiego przemysłu stoczniowego sięgają lat dwudziestych naszego stulecia. Wtedy to po lewej stronie Wisły powstały pierwsze prywatne warsztaty naprawy i budowy drewnianych barek rzecznych, które funkcjonowały do wybuchu II Wojny Światowej i stanowiły początek Płockiej Stoczni Rzecznej. Podczas okupacji Niemcy produkowali w niej sekcje łodzi podwodnych i okręty patrolowe a u schyłku wojny opuszczając w pośpiechu miasto wysadzili w powietrze urządzenia i zatopili tabor rzeczny. Po wojnie grupa entuzjastów przystąpiła do porządkowania oraz uruchomienia zakładu. Nie mając odpowiedniego wyposażenia i sprzętu ówczesna załoga zdołała wyremontować ponad 180 jednostek pływających. Większości z nich stanowiły barki wydobyte z dna Wisły i portu. Lata 60 to okres przebudowy i modernizacji zakładu. Utworzono wówczas warunki do budowy coraz większej ilości różnorodnych jednostek, od drewnianych do stalowych, z napędem i bez, o tonażu początkowo od 200 ? 500 t, wzrastającym w kolejnych latach od 1300 do 3000. Wtedy to Płocka Stocznia Rzeczna stała się największą śródlądową stocznią w Polsce i jedną z największych śródlądowych stoczni w Europie. W swoim ponad pięćdziesięcioletnim dorobku Płocka Stocznia Rzeczna wybudowała wiele jednostek o różnym stopniu skomplikowania; od prostych barek do przewozu ładunków masowych, barek do przewozu kontenerów, paliw lotniczych, barek typu Ro-ro, pływających warsztatów, oczyszczalni wód zaolejonych szaland, frachtowców, promów kolejowo-drogowych, lodołamaczy i pchaczy, z chemikaliowcami do przewozu chemikaliów o dużej skali lotności włącznie. Wykonano również tysiące ton różnorodnych konstrukcji stalowych, np.: mostów składanych, mostów stacjonarnych, konstrukcji hal, konstrukcji przemysłowych itp. Realizując zamówienia Armatorów z różnych krajów (Belgia, Dania, Holandia, Francja , Norwegia, Niemcy) nawiązano współpracę z uznanymi na świecie towarzystwami klasyfikacyjnymi, takimi jak: Lloyd?s Register of Shipping, Germanischer Loyd, Bureau Verities, Det Norske Veritas, Polski Rejestr Statków. W lipcu 1998 roku w wyniku połączenia kapitałów i doświadczeń znanych polskich firm Centromor S.A. z Gdańska i Mostostal Płock S.A. z Płocka, przejmując zarówno majątek dawnej Płockiej Stoczni Rzecznej jak i jej najlepsze tradycje w budowie i remontach statków rzecznych i rzeczno-morskich, produkcji konstrukcji stalowych, hydrotechnicznych i wyposażenia okrętowego, powstała spółka z ograniczoną odpowiedzialnością o nazwie CENTROMOST Stocznia Rzeczna w Płocku.

 

 

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
SPOILER