Urbex - Fabryka SHL
Zakłady Wyrobów Metalowych "SHL" S.A. - spółka akcyjna mająca swą siedzibę w Kielcach. Zajmuje się produkcją części samochodowych, autobusowych, rolniczych i innych na rynek rodzimy i rynki zagraniczne.
Głównymi klientami firmy są Volvo, CNH, Komatsu Utility Europe S.p.A., Scania.
W 2005 roku 63% produkcji zostało przeznaczone na eksport.
Kielecka fabryka w swojej historii była producentem motocykli SHL (z przerwami w latach 1938-1970) oraz pralek wirnikowych Frania. Zajmowała się także wytwarzaniem elementów wyposażenia wojskowego np. szable, hełmy, kuchnie polowe. Produkowała także szoferki do FSC Starów 20, 21, 25 a od przełomu lat 60. i 70. nadbudowy różnego przeznaczenia (m.in. wywrotki, cysterny i pojazdy Hydromil I i Hydromil II dla Milicji Obywatelskiej do rozpędzania demonstracji) na podwoziach samochodów Jelcz
i Star, a także tłoczone elementy karoserii samochodów dla FSO, FSM i innych zakładów.
Firma występowała wcześniej pod nazwami: Huta "Ludwików" SA (1919-1948), Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych (KZWM) POLMO-SHL (1948-1974), Fabryka Samochodów Specjalizowanych POLMO-SHL (1974-1995), od 1995 obecna nazwa. Obecnie jest własnością kapitału włoskiego - 99,3% akcji posiada Gruppo CLN.
Wczesna historia:
W 1914 Towarzystwo Akcyjne Suchedniowskiej Fabryki Odlewów z Suchedniowa zakupiło w Kielcach grunt pod budowę nowego zakładu odlewniczego, który otrzymał nazwę Huta "Ludwików" (na cześć ojca właściciela). Zakład uruchomiono dopiero po I wojnie światowej, pod koniec 1919. Zakład dość szybko się rozwijał, do 1922 roku utworzono odlewnię, stalownię, emaliernię, warsztat mechaniczny i kuźnię. Produkowano początkowo garnki, piecyki żeliwne, odlewy i odkuwki, a od 1922 maszyny rolnicze. W 1926 roku zatrudniał 748 osób. W 1938 uruchomiono produkcję motocykli SHL 98, z importowanym silnikem Villers. Zakupiono też licencję na te silniki, ale przed wybuchem II wojny światowej nie udało się uruchomić produkcji. Również około 1939 roku zbudowano w Hucie Ludwików prototyp samochodu Radwan według projektu inż. Stefana Pragłowskiego z silnikiem produkcji warszawskiej fabryki Steinghagen i Stransky, także w tym przypadku plany produkcyjne udaremniła wojna.
źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zak%C5%82ady_Wyrob%C3%B3w_Metalowych_%22SHL%22_S.A.
Skrzynka:
Na teren zakładu dostajemy się od strony torów (okolice ul. Traugutta) jest dziura w płocie.
Skrzynka to 3 etapowy multak, gdzie pierwszym etapem jest naga kobieta.
Myślę, że wskaże Ci drogę, jeśli jej nagość Cię nie onieśmieli.
WAŻNE!!!!
Na terenie znajduje się stróż, jest on jednak w bardzo bezpiecznej odległości,
sznse napotkani go bardzo znikome, ponieważ nie zapuszcza się w te rejony hal,
lecz lepiej dmuchać na zimne!
Obiekt to urbex gdzie jest pełno szkła, dziur, brak barierek itp. Nie konserwowany.
Absolutnie nie bierz ze sobą dzieci i zwierząt. Za to weź zdrowy rozsądek!!!
Jeśli nie czujesz się na siłach i nie masz doświadczenia w exploracji opuszczonych
miejsc - odpuść sobie. Wchodzisz na własną odpowiedzialność!!!
Etap | Symbol | Typ | Współrzędne | Opis |
---|---|---|---|---|
1 | Punkt fizyczny | --- | Tylne wejście... |