Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Bramy FINAŁ - OP59F5
Bramy Twierdzy Poznań
Właściciel: tat11
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 74 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Quiz
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 20-10-2012
Data utworzenia: 19-09-2012
Data opublikowania: 20-10-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 14-04-2014
50x znaleziona
0x nieznaleziona
4 komentarze
watchers 4 obserwatorów
76 odwiedzających
49 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
41 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: abukkawon, AgataKK, Algida, amen., Armis, ash83, BigBadWolf, buniaczek, Ćwir, Dante_Globtroter, Darasek, harpus, HazelEyes, Hellrider9559, ISniezka, klikon56, Krakers5, Kucia, kuczol, Layio, luksta, marass1111, masloo5000, Max-Ka, naruu, Nati., nieska, night_time, Pawel brasia, Pawel_Ka, Phoebe, prjd, Qbacki, RoDaJJ, ronja, rredan, sniperad, starwars, TSW, wnuCzu, Zabel
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Obwarowany Poznań otoczony był ściśle wałami i fosami fortecznymi. Komunikację miasta z otoczeniem umożliwiało 13 bram przeznaczonych do ruchu pieszego i kołowego  i jedna brama kolejowa. Bramy główne  zbudowane były w formie skazamatowanego przepustu w wale, połączonego z mostem, przerzuconym przez fosę. Most posiadał po stronie wewnętrznej krótki odcinek zwodzony. Przejścia przez wał zaopatrzone były w efektowne fasady, zdobione motywami, nawiązującymi do średniowiecznej architektury obronnej. Pozostałe bramy posiadały budowę uproszczoną, umieszczone były w murze lub w przesiecznicy w wale. Z reguły bramy umieszczone były w kurtynach w sąsiedztwie jakiegoś większego dzieła, umożliwiającego ich skuteczną obronę, Czas budowy bram pokrywa się z okresami budowy sąsiadujących z nimi dzieł, a więc dla fortyfikacji prawobrzeżnych i bramy Cmentarnej przypada na lata 1830 - 1849(?) a dla pierścienia lewobrzeżnego na lata 1840 - 1860. W związku z narastaniem problemów komunikacyjnych w Poznaniu, w 1867 roku dokonano poszerzenia Bramy Berlińskie z jednoprzejazdowej na dwuprzejazdową, a w latach 1881/82 przebito nową bramę, Rycerską, prowadzącą w stronę dworca kolejowego. Wszystkie bramy z wyjątkiem Kolejowej były udostępnione dla komunikacji publicznej, ale tylko bramy Berlińska i Cmentarna, a później także Warszawska, były otwarte również w nocy.

Projekt został stworzony przez uczestników spotkania Porozumienie dla Twierdzy Poznań zaprasza 2   ,aby pokazać granice Poznania około 1900 roku ( nie tak dawno) i gdzie były bramy do miasta 

 Brama Cmentarna

Brama Berlińska

Brama Dębińska

Brama Grobelna

Brama Warciana

Brama Kaliska

Brama Bydgoska

Brama Szelągowska

Brama Królewska

Brama Rycerska

Brama Warszawska

Brama Kolejowa

Brama Młyńska

Brama Wildecka

 

kordy fałszywe ,

w mikrusach ukryte są litreo cyfry

 

 

 

N 52° 25.A+B+C - 3'  E 16° 56.D+E+F+20'

 

14.04.14 Reaktywacja w skromniejszej formie

 

Obrazki/zdjęcia
Twierdza Poligonalna
stare i nowe
nad
pod