Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Most im. Karola Świerczewskiego - OP4A63
Mosty Szczecina
Eigenaar: kowsiu
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 2 meter NAP
 Provincie: Polen > zachodniopomorskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 17-03-2012
Gemaakt op: 17-03-2012
Gepubliceerd op: 17-03-2012
Laatste verandering: 29-04-2012
53x Gevonden
0x Niet gevonden
7 Opmerkingen
watchers 5 Volgers
68 x Bekeken
43 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
16 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Bastard, bubuanddudu, Dezerter, FelixP, Geogosia, Kusi, Nietoperzofilka, PGM, Pipelki, Powstaniec, scorpions, Sivler, subo, szysek, turbosierpien, Zyga
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Most im. Karola Świerczewskiego jest to jednojezdniowy most drogowy nad Odrą Zachodnią w ciągu ul. Autostrada Poznańska. Został zaprojektowany i wybudowany jako most tymczasowy przez służby inżynieryjne Ludowego Wojska Polskiego, stąd jego patron Karol Świerczewski. Zastąpił inny most tymczasowy – dar rządu brytyjskiego uroczyście przekazany polskim władzom 8 lutego 1948 roku, który z kolei stanął na miejscu mostu pontonowego zbudowanego przez saperów Armii Czerwonej w dniach 27-29 kwietnia 1945 w miejscu istniejącego od 1934 mostu, wysadzonego przez wycofujące się ze Szczecina oddziały wojsk hitlerowskich. Otwarto go do ruchu wraz z całą arterią 19 grudnia 1959 roku. Został posadowiony na żelbetowych poniemieckich filarach i przyczółkach uzupełnionych o drewnianej konstrukcji estakady dojazdowe. Stalowe konstrukcje przęseł mostu wykonała Stocznia Szczecińska im A. Warskiego. W 1972 drewniane elementy mostu zastąpiono stalowymi. W ciągu swojego istnienia wielokrotnie remontowany. Od końca XX wieku corocznie.

Po wybudowaniu w ramach pierwszego etapu modernizacji Autostrady Poznańskiej mostu Pomorzan, 29 sierpnia 2008 został zamknięty dla ruchu. W jednej z kolejnych faz rozbudowy arterii, ma zostać wyburzony i zastąpiony nowym.

W bezpośrednim sąsiedztwie mostu im. Świerczewskiego, na północ od obiektu, znajdują się dwa jednotorowe mosty kolejowe.

O keszu: PRZEDEWSZYSTKIM JEST ONA NIEBEZPIECZNA - NIE WIESZ CZY DASZ RADĘ, MASZ LĘK WYSKOŚCI LUB PRZESTRZENI, NIE BAWIĄ CIĘ SKRZYNKI W TYM KLIMACIE - NIE PRÓBUJ! KAŻDY MA SWÓJ ROZSĄDEK I SAM OCENI CZY CHCE TAM WEJŚĆ, NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. Aby go zdobyć należy wejść na metalowy pomost techniczny (w żadnym wypadku drewniany, który jest w bardzo złym stanie!) i udać się pod koordy. Kesz został zamieniony z mikro na mały. Wejście na pomost jest możliwe od dołu, od strony wszchodniej i zachodniej, jednak preferowana jest strona wschodnia, gdyż od zachodu płyty są bardziej skorodowane. Koordy wg. GPSu +/- 5m, jeśli komuś uda zmierzyć dokładniej, będę wdzięczny za wsyłanie. Keszyk jest kolejną ze skrzynek mających za zadanie dostarczenie nieco adrenaliny, miejmy nadzieje że nie ostanią:)
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
1
2
3
4