Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Most im. Karola Świerczewskiego - OP4A63
Mosty Szczecina
Właściciel: kowsiu
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 2 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 17-03-2012
Data utworzenia: 17-03-2012
Data opublikowania: 17-03-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 29-04-2012
53x znaleziona
0x nieznaleziona
7 komentarze
watchers 5 obserwatorów
65 odwiedzających
43 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
16 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Bastard, bubuanddudu, Dezerter, FelixP, Geogosia, Kusi, Nietoperzofilka, PGM, Pipelki, Powstaniec, scorpions, Sivler, subo, szysek, turbosierpien, Zyga
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Most im. Karola Świerczewskiego jest to jednojezdniowy most drogowy nad Odrą Zachodnią w ciągu ul. Autostrada Poznańska. Został zaprojektowany i wybudowany jako most tymczasowy przez służby inżynieryjne Ludowego Wojska Polskiego, stąd jego patron Karol Świerczewski. Zastąpił inny most tymczasowy – dar rządu brytyjskiego uroczyście przekazany polskim władzom 8 lutego 1948 roku, który z kolei stanął na miejscu mostu pontonowego zbudowanego przez saperów Armii Czerwonej w dniach 27-29 kwietnia 1945 w miejscu istniejącego od 1934 mostu, wysadzonego przez wycofujące się ze Szczecina oddziały wojsk hitlerowskich. Otwarto go do ruchu wraz z całą arterią 19 grudnia 1959 roku. Został posadowiony na żelbetowych poniemieckich filarach i przyczółkach uzupełnionych o drewnianej konstrukcji estakady dojazdowe. Stalowe konstrukcje przęseł mostu wykonała Stocznia Szczecińska im A. Warskiego. W 1972 drewniane elementy mostu zastąpiono stalowymi. W ciągu swojego istnienia wielokrotnie remontowany. Od końca XX wieku corocznie.

Po wybudowaniu w ramach pierwszego etapu modernizacji Autostrady Poznańskiej mostu Pomorzan, 29 sierpnia 2008 został zamknięty dla ruchu. W jednej z kolejnych faz rozbudowy arterii, ma zostać wyburzony i zastąpiony nowym.

W bezpośrednim sąsiedztwie mostu im. Świerczewskiego, na północ od obiektu, znajdują się dwa jednotorowe mosty kolejowe.

O keszu: PRZEDEWSZYSTKIM JEST ONA NIEBEZPIECZNA - NIE WIESZ CZY DASZ RADĘ, MASZ LĘK WYSKOŚCI LUB PRZESTRZENI, NIE BAWIĄ CIĘ SKRZYNKI W TYM KLIMACIE - NIE PRÓBUJ! KAŻDY MA SWÓJ ROZSĄDEK I SAM OCENI CZY CHCE TAM WEJŚĆ, NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. Aby go zdobyć należy wejść na metalowy pomost techniczny (w żadnym wypadku drewniany, który jest w bardzo złym stanie!) i udać się pod koordy. Kesz został zamieniony z mikro na mały. Wejście na pomost jest możliwe od dołu, od strony wszchodniej i zachodniej, jednak preferowana jest strona wschodnia, gdyż od zachodu płyty są bardziej skorodowane. Koordy wg. GPSu +/- 5m, jeśli komuś uda zmierzyć dokładniej, będę wdzięczny za wsyłanie. Keszyk jest kolejną ze skrzynek mających za zadanie dostarczenie nieco adrenaliny, miejmy nadzieje że nie ostanią:)
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
1
2
3
4