Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Most im. Karola Świerczewskiego - OP4A63
Mosty Szczecina
Owner: kowsiu
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 2 m. ASL.
 Region: Poland > zachodniopomorskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 17-03-2012
Date created: 17-03-2012
Date published: 17-03-2012
Last modification: 29-04-2012
53x Found
0x Not found
7 notes
watchers 5 watchers
68 visitors
43 x rated
Rated as: Excellent
16 x recommended
This cache is recommended by: Bastard, bubuanddudu, Dezerter, FelixP, Geogosia, Kusi, Nietoperzofilka, PGM, Pipelki, Powstaniec, scorpions, Sivler, subo, szysek, turbosierpien, Zyga
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Dangerous Cache  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Most im. Karola Świerczewskiego jest to jednojezdniowy most drogowy nad Odrą Zachodnią w ciągu ul. Autostrada Poznańska. Został zaprojektowany i wybudowany jako most tymczasowy przez służby inżynieryjne Ludowego Wojska Polskiego, stąd jego patron Karol Świerczewski. Zastąpił inny most tymczasowy – dar rządu brytyjskiego uroczyście przekazany polskim władzom 8 lutego 1948 roku, który z kolei stanął na miejscu mostu pontonowego zbudowanego przez saperów Armii Czerwonej w dniach 27-29 kwietnia 1945 w miejscu istniejącego od 1934 mostu, wysadzonego przez wycofujące się ze Szczecina oddziały wojsk hitlerowskich. Otwarto go do ruchu wraz z całą arterią 19 grudnia 1959 roku. Został posadowiony na żelbetowych poniemieckich filarach i przyczółkach uzupełnionych o drewnianej konstrukcji estakady dojazdowe. Stalowe konstrukcje przęseł mostu wykonała Stocznia Szczecińska im A. Warskiego. W 1972 drewniane elementy mostu zastąpiono stalowymi. W ciągu swojego istnienia wielokrotnie remontowany. Od końca XX wieku corocznie.

Po wybudowaniu w ramach pierwszego etapu modernizacji Autostrady Poznańskiej mostu Pomorzan, 29 sierpnia 2008 został zamknięty dla ruchu. W jednej z kolejnych faz rozbudowy arterii, ma zostać wyburzony i zastąpiony nowym.

W bezpośrednim sąsiedztwie mostu im. Świerczewskiego, na północ od obiektu, znajdują się dwa jednotorowe mosty kolejowe.

O keszu: PRZEDEWSZYSTKIM JEST ONA NIEBEZPIECZNA - NIE WIESZ CZY DASZ RADĘ, MASZ LĘK WYSKOŚCI LUB PRZESTRZENI, NIE BAWIĄ CIĘ SKRZYNKI W TYM KLIMACIE - NIE PRÓBUJ! KAŻDY MA SWÓJ ROZSĄDEK I SAM OCENI CZY CHCE TAM WEJŚĆ, NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. Aby go zdobyć należy wejść na metalowy pomost techniczny (w żadnym wypadku drewniany, który jest w bardzo złym stanie!) i udać się pod koordy. Kesz został zamieniony z mikro na mały. Wejście na pomost jest możliwe od dołu, od strony wszchodniej i zachodniej, jednak preferowana jest strona wschodnia, gdyż od zachodu płyty są bardziej skorodowane. Koordy wg. GPSu +/- 5m, jeśli komuś uda zmierzyć dokładniej, będę wdzięczny za wsyłanie. Keszyk jest kolejną ze skrzynek mających za zadanie dostarczenie nieco adrenaliny, miejmy nadzieje że nie ostanią:)
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
1
2
3
4
Log entries: Found 53x Not found 0x Note 7x All entries Show deletions