Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 500 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
HA-02 Szczecińskie Tramwaje - OP44B6
Pierwsza zajezdnia tramwajów konnych w Szczecinie
Właściciel: szysek
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 26 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 20-11-2011
Data utworzenia: 20-11-2011
Data opublikowania: 20-11-2011
Ostatnio zmodyfikowano: 19-06-2016
190x znaleziona
4x nieznaleziona
4 komentarze
watchers 5 obserwatorów
34 odwiedzających
142 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Można zabrać dzieci  Dostępna dla niepełnosprawnych  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Dostępna tylko pieszo  Dostępna rowerem  Zalecane szukanie nocą 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

21 października 1872 roku udzielono na koncesji na budowę linii tramwajowych Johannesowi Büsingowi. Pierwszą zajezdnię tramwajów konnych uruchomiono przy skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego i ul. Piotra Skargi. 14 lipca 1879 roku udzielono zezwolenia na budowę obiektu. Wkrótce potem rozpoczęły się prace budowlane, które zakończono pod koniec roku.

Kompleks składał się z hali tramwajowej ze stajnią, boksami dla koni, które ciąneły wagony tramwajowe i powozownią położoną wzdłuż ul. Piotra Skargi, budynku administracyjnego przy al. Wojska Polskiego 105 (Falkenwalderstrasse 57) oraz budynku pomocniczego z kuźnią.

Ceglana hala posiadała fasadę od strony al. Wojska Polskiego. W 1896 roku wraz z elektryfikacją linii tramwajowych przeprowadzono adaptację hali do nowych potrzeb. Zlikwidowano wówczas boksy dla koni i wydrążono kanały naprawcze, zwiększono ilość otworów bramowych z trzech do pięciu a nad halą zbudowano mieszkanie dla zarządcy zajezdni E. Wurla. W budynku administracyjnym powstało mieszkanie dla dyrektora Klitzinga - inicjatora budowy elektrycznych linii tramwajowych Od strony ul. Piotra Skargi wybudowano otwartą stalową konstrukcję, wspartą na kolumienkach toskańskich z kutymi ozdobnymi motywami, nakrytą dachem pulpitowym. W 1905 roku wzniesiono mur od strony ul. Piotra Skargi o bogatym detalu architektonicznym.

Budynki zajezdni nie zostały zniszczone w trakcie wojny. Po wojnie w dawnym budynku administracyjnym umieszczono przychodnię, w dawnej hali mieścił się MZGO (na dzień dzisiejszy jest tam magazyn starych pojazdów Muzeum Techniki i Komunikacji) a w przybudówce mieści się sklep rowerowy.

Przed wejściem do hali w dalszym ciągu znajdują się jeszcze szyny tramwajowe.

Więcej na ten temat tu.

 

OPIS SKRZYNKI:

Nie trzeba wchodzić na teren. Magnetyk ukryty jest w żółtej skrzynce.

 

19.06.2016 - druga reaktywacja

17.08.2013 - reaktywacja

Obrazki/zdjęcia
Budynek hali
Dawniejszy budynek adm.
Powozownia 1896 rok
Wnętrze hali
Plan sytuacyjny
Wpisy do logu: znaleziona 190x nieznaleziona 4x komentarz 4x Wszystkie wpisy Pokazuj usunięcia