Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
HA-02 Szczecińskie Tramwaje - OP44B6
Pierwsza zajezdnia tramwajów konnych w Szczecinie
Eigenaar: szysek
Plaatser: Haze
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 26 meter NAP
 Provincie: Polen > zachodniopomorskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 20-11-2011
Gemaakt op: 20-11-2011
Gepubliceerd op: 20-11-2011
Laatste verandering: 19-06-2016
223x Gevonden
4x Niet gevonden
5 Opmerkingen
watchers 5 Volgers
72 x Bekeken
160 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Recommended at night  Accessible for disabled  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

21 października 1872 roku udzielono na koncesji na budowę linii tramwajowych Johannesowi Büsingowi. Pierwszą zajezdnię tramwajów konnych uruchomiono przy skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego i ul. Piotra Skargi. 14 lipca 1879 roku udzielono zezwolenia na budowę obiektu. Wkrótce potem rozpoczęły się prace budowlane, które zakończono pod koniec roku.

Kompleks składał się z hali tramwajowej ze stajnią, boksami dla koni, które ciąneły wagony tramwajowe i powozownią położoną wzdłuż ul. Piotra Skargi, budynku administracyjnego przy al. Wojska Polskiego 105 (Falkenwalderstrasse 57) oraz budynku pomocniczego z kuźnią.

Ceglana hala posiadała fasadę od strony al. Wojska Polskiego. W 1896 roku wraz z elektryfikacją linii tramwajowych przeprowadzono adaptację hali do nowych potrzeb. Zlikwidowano wówczas boksy dla koni i wydrążono kanały naprawcze, zwiększono ilość otworów bramowych z trzech do pięciu a nad halą zbudowano mieszkanie dla zarządcy zajezdni E. Wurla. W budynku administracyjnym powstało mieszkanie dla dyrektora Klitzinga - inicjatora budowy elektrycznych linii tramwajowych Od strony ul. Piotra Skargi wybudowano otwartą stalową konstrukcję, wspartą na kolumienkach toskańskich z kutymi ozdobnymi motywami, nakrytą dachem pulpitowym. W 1905 roku wzniesiono mur od strony ul. Piotra Skargi o bogatym detalu architektonicznym.

Budynki zajezdni nie zostały zniszczone w trakcie wojny. Po wojnie w dawnym budynku administracyjnym umieszczono przychodnię, w dawnej hali mieścił się MZGO (na dzień dzisiejszy jest tam magazyn starych pojazdów Muzeum Techniki i Komunikacji) a w przybudówce mieści się sklep rowerowy.

Przed wejściem do hali w dalszym ciągu znajdują się jeszcze szyny tramwajowe.

Więcej na ten temat tu.

 

OPIS SKRZYNKI:

Nie trzeba wchodzić na teren. Magnetyk ukryty jest w żółtej skrzynce.

 

19.06.2016 - druga reaktywacja

17.08.2013 - reaktywacja

Afbeeldingen
Budynek hali
Dawniejszy budynek adm.
Powozownia 1896 rok
Wnętrze hali
Plan sytuacyjny